دستور ترخیص کالا‌های ضروری از گمرک بوشهر صادر شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۷۹۶۷
دستور ترخیص کالا‌های ضروری از گمرک بوشهر صادر شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در راستای تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از اطاله و ماندگاری بدون دلیل این کالا‌ها دستورات لازم قانونی به منظور تسریع در ترخیص این کالا‌های ضروری که در گمرک و انبار‌های جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجود است صادر شد.

به گزارش برنا؛ علی جمادی در بازدید از انبار کالا‌ها و انبار‌های اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این بازدید به منظور تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالا‌های رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالا‌های اساسی مور نیاز مردم صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن بازرسی از قسمت‌های مختلف انبار‌های گمرک، اسکله و انبار‌های اموال تملیکی افزود: در راستای تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از اطاله و ماندگاری بدون دلیل این کالا‌ها دستورات لازم قانونی به منظور تسریع در ترخیص این کالا‌های ضروری که در گمرک و انبار‌های جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجود است صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به کالا‌های رسوبی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده اند اشاره کرد و تصریح کرد: می‌بایست دلایل منقضی شدن کالا‌های موجود در این انبار‌ها که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده است گزارش شود و در صورت نیاز، دستورات قضایی صادر می‌شود.

جمادی با تاکید بر اینکه کالا‌هایی که از سنوات قبل در انبار‌ها متروکه شده‌اند باید سریعا تعیین تکلیف شوند افزود: دستورات لازم جهت بررسی و اقدام موثر برای ترخیص این کالا‌ها صادر گردیده و کالا‌هایی نیز که با دستور قضایی توقیف و نگهداری شده است می‌بایست لیست کلیه این کالا‌ها به همراه مشخصات پرونده قضایی جهت دستورات لازم به دادگستری کل استان اعلام شود.

جمادی در پایان به تاثیر مخرب قاچاق کالا در جامعه اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا تاثیری منفی و مخرب بر اقتصاد و تولید و حتی اشتغال دارد و باید برای جلوگیری از این پدیده شوم با اتخاذ تدابیر لازم، برخورد قاطع و قانونی با عوامل قاچاق کالا اعمال شود که در این راستا باید با اجرای طرح‌های مناسب نسبت به مهار آن اقدام شود.

در این بازدید مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات استان، مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان و سرپرست اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز