معاون استاندار کرمانشاه:

حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کرمانشاه افزایش یافته است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۲۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۹۶۵۳
حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کرمانشاه افزایش یافته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در ۲ سال گذشته شتاب گرفته و سرمایه‌گذاران پس از شناخت پتانسیل‌ها و قابلیت‌های کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری در این استان تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش برنا؛ هدایت حاتمی روز چهارشنبه در نشست مشترک تیم اقتصادی استانداری با سرمایه‌گذاران آلمانی افزود: حضور سرمایه‌گذاران چینی، عراقی و روسی در این استان نمونه‌هایی از آن است.

او اظهار کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت های زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری است و نزدیکی آن به مرز عراق یکی از مزیت‌های مهم سرمایه گذاری صادرات محور می‌باشد.

معاون استاندار افزود: سرمایه‌گذاران آلمانی هم در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان، بخصوص در بستر زنجیره ارزش دام ایده‌ها و پیشنهاداتی را ارایه کردند که آمادگی لازم را برای حمایت از آنها و در اختیار گذاشتن امکانات لازم اعلام کردیم.

او بیان کرد: کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری است و مزیت‌هایی که در این استان وجود دارد در کمتر استانی دیده می‌شود.

از پروژه کاشی و سرامیک چینی ها تا پروژه ساخت پنل های خورشیدی آلمانی ها

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه پیشتر در تشریح جزییات سرمایه گذاری خارجی در استان اعلام کرده بود: امسال مهمترین درخواست سرمایه گذاری خارجی در استان متعلق به یک شرکت آلمانی برای تولید پنل های خورشیدی با مبلغ ۳۵۰ میلیون یورو است که به صورت مستقیم برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و این درخواست هم اکنون برای سازمان سرمایه گذاری ارسال شده است.

به گفته امیر حمزه حیدریان، دیگر درخواست سرمایه گذاری خارجی در استان متعلق به یک شرکت چینی برای فرآوری سنگ آهن با مبلغ ۱۰ میلیون یورو است که به صورت مستقیم برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

آنچنان که او گفت: برای این طرح نیز مذاکراتی انجام شده و تامین زمین و امکانات زیربنایی آن پیگیری می شود.

حیدریان در ادامه به درخواست سرمایه گذاری داخلی ۵۵۰ میلیارد تومانی در حوزه گلخانه استان اشاره کرد و گفت: قرار است بخشی از آورده این طرح توسط سرمایه گذار خارجی به صورت ارزی تامین شود.

به گفته او، این طرح در صورت تحقق به صورت مستقیم برای ۱۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

درخواست سرمایه گذاری ۲ میلیون دلاری یک عراقی در بخش پرواربندی گاوهای شیری نیز دیگر موردی تازه ثبت شده ای بود که مدیرکل اقتصاد و دارایی استان به آن اشاره کرد و افزود: این طرح نیز در صورت تحقق برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

حیدریان در پایان اشاره ای به سرنوشت سرمایه گذاری ۱۱۱ میلیون یوریی شرکت چینی در طرح کاشی و سرامیک در سال ۹۸ داشت و گفت با وجود پیشرفت ۱۵ درصدی طرح متاسفانه به دلیل کرونا پروژه تعطیل شده که امیدواریم دوباره فعال شود.

خبر خوب او نیز تکمیل ۵۰ درصدی پروژه ۱۱ میلیون یورویی فروآلیاژ یک شرکت چینی بود.

او از حل مشکل گمرکی واردات تجهیزات این طرح خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال شاهد بهره برداری آن باشیم.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

نظر شما