برگزاری بزرگترین مانور پدافند غیر عامل در مدرسه تهرانی مقدم منطقه ۱۹

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۴:۳۶:۲۳
کد خبر: ۹۲۰۰۸۵
برگزاری بزرگترین مانور پدافند غیر عامل در مدرسه تهرانی مقدم  منطقه ۱۹
با برگزاری همزمان مانورهای پدافند غیر عامل در منطقه 19 دانش آموزان مدارس این منطقه با نحوه تخلیه امن اضطراری آشنا می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد باقر شفائی، دبیرستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه، با اشاره به برگزاری بزرگترین مانور بمباران هوایی، حملات موشکی و تخلیه امن اضطراری در منطقه گفت: این مانور ساعت 11 صبح روز سه شنبه 14آبان در مدرسه تهرانی مقدم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مانور پدافند غیر عامل از مهمترین تمریناتی است که آموزش دیدگان دوره های مختلف آموزش امداد و نجات، اطفاء حریق، روانشناسی بحران، اسکان اضطراری، فوریت های پزشکی و غیره می توانند در کنار هم با همکاری سازمان های امداد رسان دانسته های خود را در نقاط مختلف منطقه در میدان عمل به معرض نمایش گذاشته و در مواقع بحران بهترین خدمات را به شهروندان ساکن منطقه ارائه کنند.

این مسئول هدف از برگزاری این مانور فرضی را آشنایی دانش آموزان در مواقع بحران و واکنش آنها در هنگام بمباران هوایی، حملات موشکی اعلام کرد.

دبیرستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه اظهار داشت : در این مانور آموزش عملی اطفاء حریق، حمل مصدوم، واکنش در شرایط اضطراری، چگونگی مقابله با حملات تروریستی و گازهای شیمیایی از جمله خردل به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت نیروهای شرکت کننده در مانور و میزان آمادگی آنها در مواقع بحران اجرا می شود.

وی اجرای برنامه بازدید از ستاد مدیریت بحران توسط دانش آموزان مدارس امام خمینی (ره) ، رشد شکوفه ها و جهاد، آموزش اطفاء حریق، چادر زنی وآشنایی با کمک های اولیه با محوریت مخاطرات مرتبط با پدافند غیر عامل به صورت تئوری و عملی را از دیگر برنامه های این ستاد در هفته پدافند غیر عامل عنوان کرد.

براساس این گزارش در این مانور فرضی علاوه بر ستاد مدیریت بحران ، نیروهای دوام، ادارات آب، برق، آبفا، گاز، کلانتری، سپاه، بسیج و نیروهای فعال مردمی نیز حضورخواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز