معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان مطرح کرد؛

اهدای وام به کارآفرینان بازی‌های رایانه‌ای/ اشتغال جوانان با انجام بازی‌های رایانه‌ای تولیدِ داخل، امکان‌پذیر می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۸:۲۸:۵۴
کد خبر: ۹۰۹۱۱۵
اهدای وام به کارآفرینان بازی‌های رایانه‌ای/  اشتغال جوانان با انجام بازی‌های رایانه‌ای تولیدِ داخل، امکان‌پذیر می‌شود
محمد مهدی تندگویان گفت: با تولید بازی‌های رایانه‌ای در داخل کشور اشتغال جوانان رونق خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در رابطه با شیوه تشویق جوانان به سمت بازی‌های رایانه‌ای داخلی گفت: اگر بتوانیم شرایطی را در کشور برای جوانان فراهم کنیم که مانند بازی‌های بین‌المللی ایجاد اشتغال و درآمد کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که استقبال خوبی از بازی‌های رایانه‌ای کشور شود.

او ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر این باور که بازی‌های تولید داخل می‌تواند به همان کیفیت بازی‌های بین‌المللی باشد شکل نگرفته است. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش با تاکید بر اینکه برای ورود یک اپ ایرانی باید امکانات و زیرساخت های لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم به جوانی بگوئیم از یک محیط مجازی و اپ استفاده نکند،  لازم است پیش از آن محیطی را تولید کرده باشیم که امکانات و ساختارش تکمیل تر از اپ‌های موجود  بازار باشد.

تندگویان با بیان اینکه در تولید بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر استعداد جوانان، امکانات و زیرساخت‌های خوبی داریم، افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ورزش بسته شد این باور بود که اپی را تولید کنیم که بتواند تمام نیازهای جوان امروز ایران به بازی را به درستی پاسخ دهد.

او تصریح کرد: البته در کنار موارد ذکر شده حجم، پهنای باند و سایر امکانات دیگر برای تولید یک بازی قابل رقابت با محصولات خارجی نیاز است تا انتظارات جوانان از یک بازی کامل فراهم شود. بنابراین اگر این اتفاق بیافتد مطمئن خواهیم بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک تغییر نگرش در رابطه با بازی‌های داخلی در میان جوانان به وجود خواهد آمد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش با تاکید بر درآمدزایی بازی رایانه‌ای در داخل کشور گفت: اگر بتوانیم سبکی از بازی را تولید کنیم که جوان ایرانی به آن جذب شود می‌توانیم امیدوار باشیم که علاوه بر پر کردن اوقات فراقت جوانان کشور گامی در راستای افزایش اشتغال آن‌ها برداشته‌ایم.

تندگویان عنوان کرد: البته مشکلاتی در این خصوص داریم؛ به عنوان مثال شبکه ما با یکدیگر لینک نیست اما به لحاظ تولیدکننده، انگیزه کافی و اعتبارات هیچ مشکلی برای راه اندازی بازی‌ها وجود ندارد.

او تاکید کرد: اکنون در دسترس ما گنجینه‌ای وجود دارد که نسبت به آن بی‌تفاوتیم. ما تشکل‌هایی از جوانان را داریم که می‌توانند به لحاظ ایجاد فضا، تولید بازی و لینک شدن با کشورهای جهان موفق عمل کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش عنوان کرد: از سال گذشته در خصوص بحث بودجه بازی‌ها، شبکه‌سازی‌هایمان را شروع کردیم که خود ایجاد شبکه تولید اشتغال می‌کند. به علاوه با گروهی از جوانان مواجه بودیم که به صورت جزیره‌ای کارهای خود را پیش از این در کشور جلو می بردند اما امروز با یکدیگر هم‌افزا شده و با افزایش تولید اشتغال‌شان، می‌توانند یکدیگر را پوشش دهند.

تندگویان در پایان گفت: مطمئنیم اگر دبیرخانه مربوطه به وجود آید و شبکه شکل گیرد، به راحتی افزایش اشتغال را در کشور خواهیم داشت. به علاوه وزارت ورزش نیز با دادن وام به کارآفرینان، حمایت‌های موثری در این زمینه خواهد کرد.

نظر شما