بازدید ابتکار از نخستین پارک حیات‌وحش خصوصی

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۱:۳۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۷۳۴
بازدید ابتکار از نخستین پارک حیات‌وحش خصوصی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین روز از سال نو با حضور در روستای زیبای دیزباد بالا ، از نخستین پارک حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی خصوصی کشور بازدید کرد و سپس در نشستی صمیمانه با محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور به گفتگو نشست

به گزارش خبرگزاری برنا، در این سفر یکروزه دکتر معصومه ابتکار  در میان استقبال گرم اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای زیبای دیزباد بالا وارد این روستای گردشگری شد و از اقدامات شورای اسلامی و اهالی روستا در زمینه حفاظت محیط زیست از قبیل تشکیل اولین یگان  مردمی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور ؛ اقدامات گسترده  ترویجی و آموزشی انجام شده در زمینه محیط زیست و بازیافت ؛  حفظ وتوسعه فضای سبز روستا ؛ احداث برج کبوتر خانه و ... بازدید کرد.

معاون رییس جمهور سپس در نشستی صمیمانه با اعضای شورای مشورتی؛ دهیار ؛ اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستا، اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت محیط زیست روستا را ارزنده و مصداق بارزجلب مشارکتهای مردمی و جوامع محلی در حفظ مناطق حفاظت شده در این شهرستان دانست و آنرا بی نظیر توصیف کرد..

ابتکار با اشاه به نامگذاری امسال به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت ، بهترین راهکار در جهت حفاظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی کشور را حضور موثر مردم و بخش خصوصی در این زمینه برشمرد.

 گفتنی است، روستای دیزباد بالا در ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده بینالود واقع شده و از لحاظ ارتفاع  بالاترین روستای نیشابور در رشته کوه زیبای بینالود است و نخستین روستای دارای اهالی با سواد کامل کشور محسوب می شود و بهترین گیلاس اورکانیک جهان در این روستا تولید و به کشور های مختلف جهان صادر می شود.

بنابراین گزارش، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر به روستای گردشگری دیزباد بالا با وجود بارش باران در نخستین پارک حیات وحش خصوصی کشور حضور یافت  و به اتفاق مظفری فرماندار نیشابور  از نزدیک اقدامات انجام شده در این پارک حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی خصوصی را بازدید کرد و درباره راهکار های توسعه و رونق این پارک حیات وحش منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

وی سپس طی نشستی صمیمانه با مردانی از جنس غیرت و شرف ؛ محیط بان پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور از زبان محیط بانان از سختی ها و کمبودها در راه حفاظت از آیات الهی سخن ها شنید  . ابن محیط بانان متعهد شدند علیرغم همه کمبود ها و مشکلات تا پای جان از طبیعت و تنوع زیستی کهن شهر تاریخی و فرهنگی نیشابور حفاظت کنند.

دکتر ابتکار و خانواده سپس از منطقه امن پناهگاه حیات وحش حیدری بازدید و از نزدیک با تنوع زیستی بی نظیر این پناهگاه حیات وحش که زیستگاه بهترین نژاد  خالص قوچ  و میش اوریال جهان است، آشنا شدند.

مشاهده گله های بزرگ قوچ و میش اوریال خانم دکتر ابتکار و همراهان را به وجدآورده بود        

دکتر معصومه ابتکار سپس در میان بدرقه گرم حافظان راستین تنوع زیستی شهر علم و ادب شهر قلمدانهای مرصع و فیروزه ، عازم مشهد مقدس شد.                                                            

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز