سفر به شهر مقدس قم

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۰۸:۵۶:۵۳
کد خبر: ۲۷۳۸۴۰
سفر به شهر مقدس قم
اگر شما از آن دسته از افراد هستید که سفر را در مسیر تهران- شمال جستجو می کنند،پیشنهاد ما این است که این بار به دل کویر سفر کنید. صحراهای پوشیده از نمک ، تپه های طلایی ، شن های روان ، کوه ها و تپه های خاکی و ... همه از چشم اندازهای بی نظیر کویری است که با دو ساعت رانندگی می توانید ببینید. علاوه بر این آسمان پر ستاره کویر در شب واقعا دیدنی است. سفر به قم علاوه بر گشت و گذار درزیبایی های طبیعی،حضور در شهری معنوی و سفر به دل تاریخ است.پس معطل نکنید،قم در انتظار شماست.

چطور برسیم؟

استفاده از اتوبوس بهترین راه رسیدن به استان قم است.شما با اتوبوس به راحتی به هر جای استان که می خواهید سفر می کنید و هزینه زیادی هم برای سفر نمی پردازید.اما اگر ترجیح می دهید با وسیله شخصی به این استان سفر کنید، پیشنهاد ما این است که سفری دسته جمعی را تدارک ببینید و هر چند نفری با یک ماشین حرکت کنید.به این ترتیب هزینه کمتری برای تهیه سوخت ماشین متحمل می شوید.

کجا بمانیم؟

قم به دلیل وجود اماکن مقدس مذهبی،هر ساله میزبان زائران زیادی است.شاید به همین دلیل است که این استان هتل ها و مسافرخانه های زیادی دارد. فقط یادتان نرود که قم در ایام عید بسیار شلوغ است و اگر می خواهید در این استان اقامت کنید،پیش از سفر،به فکر رزرو جا باشید.

کجا بگردیم؟

اگر به قم سفر می کنید،علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران سری هم به دریاچه نمک بزنید که از جاذبه های اصلی استان قم به شمار می رود. دریاچه در شرق قم واقع شده و فقط زمستان ها آب دارد.همچنین دریاچه حوض سلطان در شمال غربی دریاچه نمک با مناظر گوناگون و دیدنی خاص خود در ساعات مختلف روز و در فصل های گوناگون ، زیبایی را به نمایش می گذارد.اگر اهل غارنوردی و هیجان هستید،پیشنهاد ما این است که حتما سری به غارهای کهک و وشنوه بزنید که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

چی بخوریم؟

آبگوشت قنبیط یکی از غذاهای مرسوم قم است که با کلم قمری می پزند.اگر به قم سفر می کنید حتما این غذای لذیذ را امتحان کنید.اما اگر ترجیح می دهید که غذای محلی نخورید،نگران نباشید.کباب،دیزی و انواع فست فودها در سراسر استان قم پیدا می شوند.اگر اهل شیرینی هم هستید،سوهان قم طرفداران زیادی دارد.

چی بخریم؟

اگر به قم سفر کرده اید و یا هنگام سفر از این شهر عبور می کنید به هیچ وجه خرید سوهان را فراموش نکنید.قمی ها بهترین سوهان های ایران را درست می کنند و برای کسانی که به شیرینی جات علاقه دارند،سوهان بهترین سوغاتی است.اگر هم قصد خرید فرش را دارید،قم بهترین جا برای عملی کردن به خواسته تان است.فرش ابریشم دستباف قم،نفیس ترین فرشی است که می توانید در سراسر ایران پیدا کنید.ظرف های سفالی و سرامیکی هم از دیگر محصولاتی است که در قم به وفور پیدا می کنید.

نظر شما