چارچوب استقرار سیاست های کلی سلامت تدوین شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۰:۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۴۷۳
چارچوب استقرار سیاست های کلی سلامت تدوین شد
چارچوب استقرار سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای پروژه تدوین سند راهکارهای اجرایی با تشکیل کارگروه ویژه تدوین شد.

به گزارش گروه سلامت جوان برنا، با دعوت وزیر بهداشت و در راستای تحقق سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دستیابی به افق سند چشم انداز 1404 ، با هدف نهایی سازی راهکارهای اجرایی سیاست های کلی سلامت، دیروزجلسه کارگروه ویژه با حضور صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه سلامت در محل سالن جلسات دفتر وزارت بهداشت تشکیل شد.

در این جلسه اعضا به بررسی بند بند سیاست ها پرداخته و نظرات خود را اعلام کردند.

وزیر بهداشت در این جلسه با تاکید بر اینکه درصدد تنظیم سندی عملیاتی هستیم، گفت: مخالف سندهایی هستم که تنها در داخل ویترین می روند و از این رو از اعضای محترم که از تمامی نهادهای دست اندکار دعوت شده اند، تقاضا دارم حوصله به خرج داده و خروجی این سند را تبدیل به سندی عملیاتی کنند.

 هاشمی ادامه داد: سند حاضر بر حاکمیت اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی در تمامی ابعاد نظام سلامت، عدالت، کرامت انسانی، سلامتی همه جانبه به عنوان حق همگانی، خودباوری، استقلال طلبی در حوزه علم و فناوری مرتبط با سلامت، مسئولیت پذیری اجتماعی، تعاون و نوع دوستی و رشد و تعالی آحاد جامعه در جهت دستیابی به حیات طیبه، تاکید شده است.

وی یادآور شد: راهکارهای اجرایی سیاست های کلی سلامت می کوشد با توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی نظام سلامت، رشد و ارتقا نظام سلامت در راستای تمدن سازی دانشگاهها، پاسخگویی و مسئولیت پذیری، بهره مندی عادلانه تمامی ذی نفعان نظام سلامت و آحاد جامعه  و ارتقا سلامت افراد و اولویت بخشی به پیشگیری را عملیاتی کند.

در این جلسه که صاحب نظران بخش های مختلف حوزه سلامت حضور داشتند، هر یک نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه عملیاتی کردن سیاست های کلی اعلام کردند.

از جمله مواردی که از سوی حاضران در این جلسه مطرح شد، می توان به مشخص شدن شیوه اجرایی سیاست ها، توجه جدی به سلامت اجتماعی و معنوی، تحقق اهداف سند چشم انداز در نحوه اجرای سیاست های کلی، ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی در اجرای سیاستها، توجه جدی به ارائه خدمات با کیفیت در تمامی شئونات سلامت مبتنی بر اصول  و ارزشهای انسانی با توجه به چالش های موجود در ارائه خدمات، شفاف بودن اقدامات در جریان اجرای سیاست ها اشاره کرد.

همچنین اعضا بر این مساله تاکید کردند که تمام برنامه های دولت بر پایه تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه باشد و همچنین خواستار آن شدند تا بندهایی که برای اجرا نیاز به لایحه و مصوبه دولت دارد، مشخص شود.

حاضران بر توجه به نشاط اجتماعی در اجرای بند 3 سیاست های کلی نیز تاکید کردند.

در این جلسه نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان سازمان های بیمه گر، معاونان و مسوولان ارشد وزارت بهداشت و رفاه، مسوولان سازمان ها و نهادهای فرهنگی، کارشناسان و مشاوران سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان ملی تحقیقات سلامت، شورای سیاست گذاری سلامت، اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی،رسانه ملی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حضور داشتند.

نظر شما