رئیس سازمان مدارس غیر دولتی:

برخورد جدی با اخذ وجوه اضافه بر شهریه مدارس غیر دولتی

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۰:۲۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۱۴۲۴
برخورد جدی با اخذ وجوه اضافه بر شهریه مدارس غیر دولتی
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مرمی و خانواده گفت : نظارت و کنترل مداوم بر اخذ شهریه در مدارس غیر دولتی با توجه به بخشنامه های ارسالی به استانها انجام می شود.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده ، مرضیه گرد در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی در بحث شهریه‌ها اظهار داشت :    الگوی شهریه در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی تصویب شده و به مدارس اعلام شده است. طبق این الگو فضا،‌معلم، سطح تحصیلات و کیفیت آموزشی و پرورشی جزو پارامترهای تعیین شهریه هستند.

وی افزود: موسسان مدارس غیردولتی باید جزییات برنامه‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه خود را متناسب با الگوی شهریه در نرم افزاری که امسال طراحی شده قرار دهند که این برنامه‌ها باید به تایید شورای نظارت استان‌ها برسد و با تایید شورای تعیین شهریه مناطق و ادارات کل، نرخ شهریه به مدارس ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی افزود: : امسال افزایش 20 درصدی شهریه را نداریم بلکه نرخ افزایش شهریه در شهر تهران حداقل 2.5 و حداکثر 17.5 درصد است و مواردی همچون هزینه ناهار و سرویس واردو نباید جزو آیتم شهریه مدارس محسوب شود.و مدارس به هنگام ثبت نام هیچگونه مبلغی بجز شهریه مصوب ابلاغی نباید دریافت نمایند.

ایشان ادامه داد:‌مدارس غیردولتی باید قراردادی را با خانواده‌ها امضا کنند مدیران مدارس موظفند پوستر شهریه مصوب شورای نظارت را بر دیوار مدرسه نصب کنند. سال گذشته یک دوره کامل از تمامی مدارس غیردولتی شهر تهران بازدید داشتیم وبا تعدادی از مدارس متخلف برخورد شد و منتهی به لغو ابلاغ مدیران گردید . تمام مدارسی که شهریه بالا دریافت کرده بودند امسال اجازه تعیین الگوی شهریه را ندارد و باید شهریه سال گذشته را مبنا قرار دهند و اجازه دارند تنها 2.5 درصد شهریه خود را در سال تحصیلی جدید افزایش دهند.

وی در پایان گفت: امسال در بحث اخذ وجوه اضافه بر شهریه به صورت جدی با مدارس غیردولتی برخورد خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز