هدایتی در گفت‌وگو با برنا از «لندو»وتازه‌ترین آلبوم موسیقی‌اش گفت:

این غذای خانگی با آن غذای خانگی فرق دارد/ لندو یک اسم ایتالیایی نیست

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۴:۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۹۴۴۹۷
این غذای خانگی با آن غذای خانگی فرق دارد/ لندو یک اسم ایتالیایی نیست
محمد رضا هدایتی :«در حال برنامه ریزی برای کنسرت در زابل و زاهدان هستم. آلبوم جدید هم به تهیه کنندگی علی اوجی به زودی به بازار می آید . پیشنهادات سینمایی هم دارم که در حال بررسی آن ها هستم.»

برای همه ی ما پیش آمده که گاهی هوس کنیم از خانه بیرون زده ، ناهار یا شام را در رستورانی از رستوران های شهرمان صرف کنیم ، اما به حتم در پی این تصمیم قصد می کنیم جایی برویم که در پس آن راهی بیمارستان نشویم ، بله! بسیار پیش می آید که غذاهای ناسالم طبخ شده در رستوران های شهر چنان شرایط جسمی را برای ما ایجاد کند که از رستوران به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شویم.

یکی از اصلی ترین تفریحات مردم کشور ما گذشته از خوب یا بد بودن آن رستوران رفتن است باید سعی کرد رستوران های خوب را شناخت تا یک تفریح چند ساعته به بیماری حتی چندین ساله مبدل نشود.

محمدرضا هدایتی بازیگر و خواننده ایرانی معتقد است :«باید فرهنگ غذای سالم خوردن را به مردم آموخت، وقتی تغذیه درست داشته باشی، روان آرام تری داری و فکر های بهتری هم خواهید کرد و در زندگی هم سلامت بهتر روحی و روانی و جسمی بهتری خواهید داشت.»

خبرنگار گروه جوان و جامعه ما به سراغ محمد رضا هدایتی رفته است زیرا تنها با این سخنان یک عقیده را بیان نکرده بلکه آنچه مدنظرش بوده است را جامه عمل پوشانده و اکنون رستورانی در تهران، پایتخت ایران راه اندازی کرده که تمام سعی هدایتی و پرسنل رستوران در پختن غذای سالم و در اختیار مردم قرار دادن است . رستورانی به نام «لندو» که در آن می توانی غذای سالم صرف کنی و اگر دلت خواست کار خیر انجام دهید.

هدایتی می گوید: «مردم می آیند رستوران ما که از غذای خانه کمی دور شوند ولی ما باز به آنها غذای خانگی می دهیم ، با این تفاوت که غذای خانه ما با غذای خانه آنها فرق دارد ، این را مشتری های سیستان و بلوچستانی متوجه می شوند ، چون اصل غذاهای ما از انواع غذاهای آن دیار است.»

محمدرضا هدایتی این جملات را با این جمله تاکیدی تکمیلی که غذاهایمان از نوع غذاهای سیستانی و بلوچستانی است زیرا خود اهل و متولد آن منطقه هستم ادامه داد: جوان هایمان این روزها زیاد رستوران می روند اما توجه آنها بیشتر به غذاهای فست فودی است در حالی که اگر توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند حتما از این نوع غذاها کمتر استفاده می کنند زیرا سرطان زا بوده و از سوی دیگر اضافه وزن نیز ایجاد می کند.

هدایتی با بیان اینکه خود رستوران رفتن را زیاد دوست ندارد گفت: تنها انگیزه ای که باعث شد رستوران بزنم این بود که فضایی ایجاد کنم  تا اگر خانواده ها و مردم بخواهند روزی یا شبی را بیرون از خانه غذا صرف کنند رستورانی باشد که غذای سالم مقابل آنها قرار دهد و تغذیه سالمی داشته باشند. البته باید تاکید کنم رستوران «لندو»  تنها رستوران سالم تهران نیست ولی می توانم ادعا کنم که همه پرسنل آن دلسوزانه دلشان می خواهد بهترین غذا را با بهترین کیفیت و سلامت در اختیار مشتری قرار دهند. در هیچ کدام از خوراکی های رستوران ما مواد صنعتی، سوسیس و کالباس استفاده نمی شود ، گوشت را به روز می خریم ، روغن را زود عوض می کنیم.

 هدایتی در پاسخ به این سوال که در میان اسامی غذاهایی که در رستوران شما طبخ می شود نام هایی وجود دارد که کمتر شنیده ایم چون شناختی از غذاهای منطقه سیستان و بلوچستان زیاد نداریم، چنین توضیح داد : کشک زابلی نام یکی از غذاهای ماست، که نوعی سوپ است و همه ی مواد غذایی را دارد و در زابل به عنوان صبحانه و نهار و شام  از آن استفاده می شود.

هدایتی اضافه کرد: در کنار غذاهای محلی غذاهایی که نام آشنا هم هستند وجود دارد مثل همبرگر ، ولی همبرگرهای ما دست ساز هستند و با فرمول خاص «لندو» پخته می شوند که از پرطرفدارترین غذاهای رستوران هم هستند.

محمدرضا هدایتی با بیان اینکه "دوست دارم از همه اقشار جامعه در رستورانم حضور داشته باشند ، برای همین قیمت ها را به تناسب توان قشرهای مختلف تعیین کرده ایم، ادامه داد :از مشتریان ثابت ما  کارگرهای ساختمانی که در محدوده رستوران کار می کنند هستند برای آنها غذاهای خانگی طبخ می کنیم ، زیرا قیمت غذاهایی چون استیک و پیتزا ها کمی بالاست.

وی با  تاکید براینکه ما بچه هایمان را از همان ابتدا باید طوری تربیت کنیم که ذائقه شان به سمت غذاهای سالم برود گفت: «ما ایرانی ها یک ضرب المثل داریم که می گوید «از کوزه همان برون تراورد که دراوست.» کوزه ی ما معده مان است هر چیزی که درآن بریزیم بعدا نتیجه اش را میبینیم . نتیجه غذاهای صنعتی و فست فودی سرطان است باید در فرهنگ تغذیه خودمان تجدید نظر کنیم و به سمت غذاهای سالم تر برویم.  تلاش من این است به سهم خودم عادت های غذایی مردم را اصلاح کنم چون جامعه ما نیاز به مردم سالم و با نشاط دارد.»

لندو نام یک رستوران ایتالیایی نیست ، نام یک  خوراکی سیستان و بلوچستانی است

هدایتی از اینکه چرا عنوان لندو را برای رستورانش انتخب کرده است گفت :«همان طور که گفتم  اهل سیستان و بلوچستان هستم و تعصب  خاصی به زادگاهم دارم . «لندو» نام یک نوع شیرینی سیستانی است که از ترکیب گندم برشته شده ، خرما و کنجد درست می شود که  در رستورانمان همراه چای سرو میشود . نام لندو یک کنجکاوی برای مخاطب ایجاد می کند که می خواهد بداند لندو به چه معنی است و همین توضیح دادن معنای لندو باعث می شود کمی از فرهنگ سیستان و بلوچستان بداند. غذاهای محلی در حال فراموشی است باید دست به دست هم داد با جایگزین کردن غذاهای محلی به جای فست فودها عادات غذایی را تغییر دهیم. اگر یک انسان از کودکی ازلحاظ غذایی عادت به سالم خوردن پیدا کند  دیگر به سراغ غذاهای مضر نمی رود .»

محمد رضا هدایتی

قطعه های موسیقی البوم های جدید محمدرضا هدایتی را در لندو بشنوید

محمدرضا هدایتی در مورد اجرای موسیقی با صدای خودش در رستوران بیان کرد: «ظرفیت رستوران ما آنقدر بزرگ نیست که بشود در آن اجرای زنده داشت اما آهنگ هایی که قرار است در آلبوم جدید پخش شود و هنوز به بازار نیامده است را اینجا برای مشتریان پخش می کنیم.»

اینجا غذای جسم و غذای روح با هم سرو میشود

هدایتی از طرح جدیدی که به تازگی در رستورانش اجرایی شده است نیز اینگونه گفت :  « در این رستوران یک طرح خیریه اجرا می شود ، هر کسی که اینجا غذا بخورد می تواند تعدادی غذا هم برای خیریه سفارش دهد که دراین صورت هم غذای خودش شامل 20 درصد تخفیف می شود هم غذایی که برای خیریه سفارش داده است به نفع خیریه پرداخت می شود .

وی با بیان این جمله در ادامه افزود : در رستوران لندو به روی همه باز است ، کودکان کاری هستند که اینجا را یاد گرفته اند و هر روز  به رستوران ما می آیند  و غذای خود را مهمان من و دوستانم هستند . امیدوارم با حمایت مردم از این طرح خیریه خیلی هدفمندتر به نیازمندان کمک کنیم  و در واقع شرکت در کار خیر نوعی کمک به خود است.

او در مورد این که چرا تصمیم به اجرای این طرح خیریه در لندو گرفته است گفت: «خیریه کاری است که حال مرا خوب می کند از قدیم گفته اند تو نیکی می‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز، من هم سعی می کنم کار خیر کنم بدون منت و اگر کار خیری انجام می دهم فراموشش کنم .بعضی وقت ها هست که گره ای از کارم باز می شود که شبیه معجزه است، در آن لحظه است که حس می کنم  شاید این معجزه پاسخ کار خیری بود که انجام داده ام . وقتی دست کسی را بی منت بگیری، زمانی که نیاز داری خدا هم دستت را می گیرد . من به عنوان یک بازیگر ، در حساب بانکی خود سرمایه ای ندارم اما این کارهای خیر سرمایه های واقعی زندگی من است و به همه توصیه میک نم کار خیر انجام دهند و باور داشته باشند نتیجه اش را درلحظه ای از زندگی که فکرش را نمی کنند می بینند.»

راه رسیدن به خدا از میان خلق می گذرد

محمدرضا هدایتی در پاسخ به این سوال که انسان باید به چه مرحله ای برسد که از چیزی که برایش زحمت کشیده است به دیگران بی منت ببخشد گفت :« انسان باید به آزادگی برسد . آزاده یعنی کسی که عضو هیچ طیف و حزبی نیست ، خودش زندگی خودش را تعریف می کند ،در درجه ی اول خارج ازاینکه فرد چه دینی دارد  باید عاشق انسان و انسانیت باشد ، درک کند که هدف همه ادیان این است انسانیت را به ما بیاموزند و اگر به این مرحله برسیم انسان برای ما معنا پیدا می کند و حاضر می شویم نه تنها به یک انسان کمک کنیم بلکه در مواردی از انسان ها کمک بخواهیم . برقراری ارتباط با انسان هایی که با آن ها زندگی می کنید همان ارتباطی است که یک فرد در آسمان جست و جو می کند و می خواهد خدا از او راضی باشد در حالی که خدا زمانی از ما راضی است که انسانیت را بفهمیم و به انسان ها کمک کنیم . انسان نمودی از وجود خداوند بر روی زمین است ، راه رسیدن به خدا از میان خلق میگذرد.»

 هدایتی از بازیگری و خوانندگی و مدیریت رستوران چنین گفت :« هر یک از این شغل ها ویژگی مخصوص به خود را دارد من در بازیگری متنی که فرد دیگری نوشته است و شخص دیگری کارگردانی می کند را بدون هیچ پیشینه ذهنی از آن نویسنده و کارگردان بازی می کنم ،در واقع نقش می سازم و  این به نوعی چالش است ، اما در فضای موسیقی آهنگ هایی را می خوانم که یا خودم می سازم یا در ساختن آن ها دخیل هستم ،حس می کنم خوانندگی بیشتر به من نزدیک است ، بازخورد خوبی هم از جامعه گرفتم امروز بیشتر افراد در خیابان بیشتر از آنکه در مورد بازیگری با من صحبت کنند در مورد خوانندگی صحبت می کنند، و اما رستوران و پختن غذا خیلی از من دوراست و  آشپز خوبی نیستم .

خبر خوب محمدرضا هدایتی برای طرفدارنش: کنسرت، آلبوم جدید ، سری تازه در حاشیه

در پایان گفت و گو محمدرضا هدایتی از فعالیت های هنری اش اینگونه گفت :« در حال برنامه ریزی برای کنسرت در زابل و زاهدان هستم. آلبوم جدید هم به تهیه کنندگی علی اوجی به زودی به بازار می آید . پیشنهادات سینمایی هم دارم که در حال بررسی آن ها هستم اما منتظر سی قسمت بعدی در حاشیه هستم به همین دلیل سعی می کنم کار طولانی مدت قبول نکنم.»

محمد رضا هدایتی

نظر شما
نظرات
Alialavi
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
Kash adrese resorano mineveshtid
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز