ثبت اختراع در دانشگاه فردوسی مشهد

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۱:۳۶:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۳۰۳
ثبت اختراع در دانشگاه فردوسی مشهد
خالص سازی تری اکسید مولیبدن با خلوص بالای 99 درصد در دانشگاه فردوسی مشهد ثبت اختراع شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر جلیل وحدتی استاد گروه مهندسی متالوژی و مواد دانشگاه فردوسی مشهد، لازمه تجاری سازی اختراعات و پژوهش های مراکز دانشگاهی را اطلاع رسانی صحیح و تعامل مراکز علمی با مراکز صنعتی دانست.

دکتر وحدتی در خصوص این طرح گفت: خالص سازی های انجام گرفته در ایران کمتر از 95 درصد بوده است که در این آزمایش ما خلوص آن را به بالای 99 درصد رساندیم که برای کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی قابل استفاده می باشد.

وی با اشاره به اینکه درجه خلوص تری اکسید مولیبدن های تولید شده بالا نیست، اظهار کرد: این محصول با همان درجه خلوص پایین به خارج از کشور صادر می شود و بعد از تبدیل به محصولات مولیبدن دوباره به ایران بر می شود.

دکتر وحدتی با بیان اینکه از نتایج این آزمایش برای تولید انبوه استفاده نشده است، یادآور شد: حتی برای صادرات خام این محصول نیز هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می کند.

وی در خصوص چگونگی انجام این طرح گفت: اکسید مولیبدن ناخالص با نمک کربنات مخلوط و تبدیل به یک نمک قابل حل در آب می شود و بعد از جداسازی ناخالصی ها و یک واکنش شیمیایی می توانیم به تری اکسید مولیبدن با خلوص بالا دست پیدا کنیم.

گفتنی است این طرح به شماره ثبت 82989 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان اختراع به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز