دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خبر داد؛

میانگین نرخ شیوع اعتیاد در تهران حدود سه درصد است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۳:۵۵:۴۱
کد خبر: ۲۹۷۳۵۶
میانگین نرخ شیوع اعتیاد در تهران حدود سه درصد است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از افتتاح فاز اول اردوگاه فشافویه برای روز دوشنبه (فردا) خبر داد و گفت: این اردوگاه در راستای اجرای ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری معتادان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدرضا آذرنیا روز یکشنبه در نشستی خبری گفت:  عملیات اجرایی اردوگاه فشافویه (از توابع شهر ری )از سال 79 آغاز شد که سال گذشته با حمایت وزیر کشور اعتبار 53 میلیارد تومان برای این اردوگاه در نظر گرفته شد و کار، سرعت بیشتری گرفت.

وی افزود: این اردوگاه به سبک زندان طراحی شده است و مجرمان مواد مخدر از هم تفکیک می شوند.ضمن اینکه ظرفیت این مکان 10 هزار تن است که در فاز نخست ظرفیت سه هزار تن را خواهد داشت.

آذرنیا با بیان این که این اردوگاه زیرنظر قوه قضائیه و تامین زیرساخت آن به عهده قوه مجریه است، گفت: باتوجه به این که بیش از 60 درصد محکومان و افراد زندانی ، مجرمان مواد مخدر هستند، در این اردوگاه تفکیک مجرمان صورت می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: میانگین نرخ شیوع اعتیاد در استان تهران 2.95 درصد است این در حالی است که این نرخ در کشور 2.65 درصد است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته سه میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه پیشگیری و درمان هزینه کرده ایم تا بتوانیم در بحث آگاه سازی مردم قدم هایی برداریم.

آذرنیا ادامه داد: سال گذشته همچنین 69 هزار خرده فروش در سطح تهران جمع آوری شد که از این تعداد 52 هزار و 260 تن مربوط به تهران بزرگ و مابقی مربوط به 13 شهرستان دیگر این استان بوده است.

وی به کشف 22 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: همچنین سال گذشته 70 هزار خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر را نیز دستگیر کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: جمع آوری چهار هزار و 227 معتاد متجاهر از دیگر فعالیت های این شورا در سال گذشته بوده است که این افراد را نیز تحت درمان قرار داده ایم.

نظر شما