اعزام بالگرد به استان لرستان برای مهار آتش سوزی جنگل های کوهدشت

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۳:۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۵۹۵۱
اعزام بالگرد به استان لرستان برای مهار آتش سوزی جنگل های کوهدشت
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به وقوع مجدد آتش سوزی در یک جبهه دیگر در جنگل های کوهدشت، از اعزام بالگرد به منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا ، رضا آریایی در رابطه با این آتش سوزی گفت : به رغم مهار آتش در  صبح امروز پنج شنبه آتش سوزی مجدد در حوالی ساعت هفت و ۴۵ دقیقه صبح از جبهه دیگری روشن شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه امکانات و نیروها در منطقه مستقر شده است، یادآور شد: از ابتدای وقوع آتش سوزی در منطقه فرماندار و نیروهای فرمانداری، دهیاران، مردم، منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج و سپاه و ... در منطقه حاضر بوده اند.

آریایی با بیان اینکه همه امکانات موجود در استان برای مهار آتش به کار گرفته شده است، یادآور شد: با توجه به شیب منطقه و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی روز گذشته در خواست اعزام بالگرد به منطقه را ارائه کردیم.

وی افزود: دلیل تاخیر در اعزام بالگرد این است که متولیان امر در مرکز معتقدند که آتش سوزی در زمره حوادث غیرمترقبه قرار نگرفته و شرکت مورد برای اعزام بالگرد نیز خصوصی است و باید با این شرکت قرارداد بسته شود.

آریایی افزود: در این راستا عصر روز چهارشنبه با معاون سازمان بحران تماس گرفته و با تاکید بر اهمیت اعزام به بالگرد به منطقه خواستار صدور مجوز برای بلند شدن بالگرد شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه مجور اعزام بالگرد بعدازظهر روز چهارشنبه صادر شد،افزود: با توجه به برخورد با تاریکی هوا امروز صبح بالگرد به منظور هلی برد نیرو به منطقه اعزام می شود.

وی با بیان اینکه بالگردهای موجود در کشور سیستم اطفای حریق ندارند، تصریح کرد: این بالگرد به منظور هلی برد و کمک به جابجایی نیروها به منطقه اعزام شده است.

آریایی با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه منقطع است، یادآور شد: متاسفانه به رغم مهار آتش سوزی در برهه های مختلف به دلیل وزش باد آتش دوباره روشن می شود.

وی با بیان اینکه جبهه درگیر با آتش سوزی گسترده است، یادآور شد: این آتش سوزی مطابق برآورد اولیه عمدی بوده و از سوی عامل انسانی آغاز شده است.

آریایی با بیان اینکه باید با مقصران این حادثه برخورد صورت گیرد افزود: امیدواریم با توجه به شیب بالای منطقه امکان نشستن بالگرد وجود داشته باشد.

 

به گفته بخشدار مرکزی کوهدشت بیش از ۵۰۰ هکتار از جنگلهای این منطقه در آتش سوخته است.

نظر شما
نظرات
پارسا
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
امروز جمعه آتش سوزی به منطقه تاریخی میرملاس داره میرسه میرملاسی که بیش از 13 هزار سال قدمت داره
تو رو خدا به گوش مسولین برسونید اینجا همه از ترس از دست دادن سمتشون خبر کذب مهار آتش رو نشر میدن .....
امکانات بشدت کم است
ااااای هووواااااااااااااااااار سوختیم .....
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز