رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

اختصاص یک سوم بازار داروی داخل به داروهای وارداتی

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۹۴۳
رییس سازمان غذا و دارو 96 درصد داروهای مصرفی کشور را تولید داخل بیان کرد و گفت: یک سوم بازار دارو در داخل به داروهای وارداتی اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دکتررسول دیناروند ظهر امروز در مراسم معرفی چهار داروی جدید در شرکت بیوشیمی باختر کرمانشاه اظهار کرد: شرکت بیوشیمی باختر یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تحقیق و توسعه است.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید داروهای جدید را نیاز کشور دانست و گفت: با تولید داروی سوبایوویر می‌توان از ورود بیماری هپاتیت C به مراحل خطرناک بیماری جلوگیری کرد.

دیناروند با یادآوری هزینه‌های گزاف داروی مشابه خارجی برای بیماران ام.اس، افزود: قیمت این دارو در یک دوره درمانی سه ماهه 100 هزار دلار است که با تولید این دارو در داخل هزینه به میزان بسیاری کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تکنولوژی پیشرفته به‌کار رفته در ساخت این داروها، بیان داشت: تولید داروی خوراکی برای بیماران ام.اس یک موفقیت بسیار بزرگ است.

به گفته دیناروند، 30 هزار نفر از بیماران ام.اس کشور زیر نظر درمان‌های روزمره هستند و 80 درصد این بیماران داروی ایرانی مصرف می‌کنند که دولت نیز همچنان از بیمارانی که وابسته به داروهای خارجی هستند، حمایت می‌کند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد وزارت بهداشت را در حوزه دارو خوب ارزیابی کرد و گفت:  همه داروهای مختص بیماران ام.اس، جز چند قلم در داخل کشور توسط شرکت‌های داروسازی تولید می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان کرمانشاه در مجاورت مرز عراق، گفت: بازار کشورهای همسایه باید در اختیار شرکت‌های دارویی داخلی کشور و به‌خصوص استان کرمانشاه قرار گیرد، چرا که استان کرمانشاه زیرساخت‌های کاملا مناسبی دارد.

این مسئول نقطه ضعف حوزه دارو را عدم صادرات به منطقه دانست و بر لزوم فروش دارو به کشور‌های همسایه و به‌خصوص کشور عراق تاکید کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: دولت 95 درصد هزینه داروهای تولید داخل را برای بیماران ام.اس محتمل می‌شود و حتی در برخی موارد درمان بیماران به‌طور 100 درصدی زیر پوشش دولت صورت می‌گیرد.

دیناروند 96 درصد داروهای مصرفی کشور را تولید داخل بیان کرد و گفت: چهار درصد داروی وارداتی به‌دلیل قیمت بالا یک‌سوم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، داروهای تولید داخل پس از طی مراحل تایید کیفیت، برای تست وارد آزمایشگاه می‌شوند و درصورت تایید وارد بازار می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت‌های ایرانی در سال حداقل 50 قلم داروی جدید تولید می‌کنند که هیچ رونمایی قبل از تایید دارو انجام نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز