معاون درمان:

۲۵۰ پلی‌کلینیک در کشور راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۸:۲۸:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۰۵۰
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در مراسم افتتاح کلینیک ویژه زنجان از راه‌اندازی ۲۵۰ کلینیک ویژه در سطح کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی پاراکلینیک‌ها با محوریت نقاط محروم ارائه خدمات سرپایی با هزینه کم گسترش می‌یابد .

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛  محمد آقاجانی با اعلام این خبر افزود: افتتاح کلینیک‌های تخصصی در سطح کشور به عنوان پایگاه ارائه خدمات سطح دو و سه پیش‌بینی شده که امسال 250 پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با تمرکز بر نقاط محروم در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود .

 معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 6 هزار مطب به مجموعه این خدمات اضافه می‌شود، گفت: بسته کامل خدمات سرپایی در پاراکلینیک‌ها از جمله آزمایشگاه، تصویربرداری و داروخانه‌های تخصصی ارائه می‌شود .

   آقاجانی با اشاره به اینکه وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه سلامت در پاراکلینیک‌ها بهبود می‌یابد و مردم با پرداخت کمترین هزینه به بهترین خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص دست می‌یابند، اظهار داشت: برای توسعه سلامت در کشور تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌شود که توجه به خدمات سرپایی و مواردی که نیاز به بستری ندارد از جمله مهمترین آن‌ها است .

  معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با آغاز اجرای طرح تحول سلامت علاوه بر خدمات بستری، خدمات سرپایی نیز مورد توجه ویژه قرار دارد، تصریح کرد: هزینه پایین و بازدهی بالا از امتیازات خدمات سرپایی است و در قالب این برنامه پزشکان متخصص و فوق تخصص به شکل تمام وقت در سراسر کشور در بخش دولتی فعالیت می‌کنند و مشوق‌هایی برای فعالیت آن‌ها در نظرگرفته شده است .

 آقاجانی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان یکی از دانشگاه‌های موفق و برجسته در اجرای طرح تحول نظام سلامت است و کلینیک‌های ویژه زنجان و خدابنده در میحطی آراسته، مجهز و با امکانات کافی و لازم به بهره‌برداری رسیدند که هم حفاظت مالی را برای مردم در پی دارد و هم عدالت در دسترسی به خدمات را فراهم می سازد .

  وی در پایان از جمله اهداف وزارت بهداشت را پیگیری جدی و استمرار برنامه طرح تحول نظام سلامت برشمرد .

 

 کلینیک ویژه زنجان در ساختمان 6 طبقه، با دو هزار و 400 مترمربع مساحت، با هزینه 700 میلیون تومان و 30 مطب آماده ارایه خدمات به مراجعه کنندگان و بیماران است .

  از ویژگی های این کلینیک امکان نوبت دهی به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی‌ست و دارای امکانات و تجهیزات کامل رفاهی و خدماتی است .

بازدید معاون درمان از بیمارستان امیر المومنین(ع)

 همچنین آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با همراهی دکتر بیگلری رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاه قبل از افتتاح کلنیک ویژه تخصصی با حضور در بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعمیرات وبازسازی‌های صورت گرفته در بخش‌ها وعملیات ساختمانی اورژانس بیمارستان (ساختمان الحاقی) را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و از دست اندرکاران طرح تحول نظام سلامت قدردانی کردند.

   سپس آقاجانی  از بخش اورژانس، بخشهای نوسازی شده زنان و داخلی و نوزادان و بخش جدید NICU بازدید کرد.

  همچنین معاون درمان وزارت بهداشت از بخش ICU بازدید کرد و قول مساعد داد در خصوص شروع پروژه افزایش فضای فیزیکی بخش icu کلیه امکانات و تجهیزات لازم را به طور کامل تامین خواهیم نمود.

گفتنی است با حضور دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ،دکتر بیگلری ریاست دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، حجه الاسلام والمسلمین طالبی امام جمعه شهرستان خدابنده ،فتحی فرماندار دکتر قزلباش معاون درمان دانشگاه وسایر مسئولین شهرستانی و دانشگاه کلنیک ویژه تخصصی شهرستان خدابنده افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت .

بازدید معاون درمان از محل احداث کلینیک‌های ویژه استان زنجان

  معاون درمان وزارت بهداشت و دبیر کشوری ستاد طرح تحول نظام سلامت در سفر یک روزه به استان زنجان با همراهی  بیگلری رییس  دانشگاه، و مسولان دانشگاهی و استانی  طی بازدیدهای انجام شده پروژهای درمانی در شهرستان خدابنده و زنجان از محل ساختمان بیمارستان سابق و قدیمی شفیعیه و کلینیک نور نیز بازدید کرد.

 بیمارستان شفیعیه سابق در آینده‌ای نزدیک تبدیل به کلینیک ها ی ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه به مساحت 3700 مترمربع در 4 طبقه با ظرفیت 60 مطب احداث خواهد شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز