کشف جسد مهاجر سه ساله سوری در سواحل بودروم؛

تصویری که دل مردم جهان را به درد آورد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۹:۳۹:۳۸
کد خبر: ۳۱۴۰۷۵
تصویری که دل مردم جهان را به درد آورد
گارد ساحلی بودروم از مرگ دست کم ۱۲ مهاجر سوری در مدیترانه خبر داد. پلیس جسد برخی از آنها از جمله یک کودک سه ساله را در سواحل بودروم کشف کرده است. در مجموع پنج کودک در میان قربانیان این فاجعۀ انسانی دیده می شوند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، شب گذشته تصویر جسد مهاجر سه ساله سوری در سواحل بودروم دل مردم جهان را به درد آورد و بحران جنگ و مهاجرت که مدت ها کشورها با آن دست و پنجه نرم می کنند را نمایان تر کرد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، به گفتۀ مقامات پلیس این شهر، قایق بادی این مهاجران هنگامی که قصد داشتند خود را از ترکیه به جزیرۀ کوس در یونان برسانند، غرق شده است. پلیس بودروم می گوید این قایق بادی ۲۳ سرنشین داشته که گارد ساحلی ترکیه توانسته است ۹ نفر را نجات دهد. دو نفر از این مهاجران نیز ناپدید شده اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

گارد ساحلی ترکیه می گوید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دست کم ۱۰۰ نفر از مهاجرانی را که تلاش می کرده اند خود را از ترکیه به جزیرۀ کوس در یونان برسانند، از دریا نجات داده است.

بیشتر این مهاجران که اهل سوریه، عراق و یا افغانستان هستند، بعد از ورود به ترکیه تلاش می کنند خود را به یونان برسانند تا از آن طریق به سمت کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه بروند.

این اتفاق در روزهای اخیر در صفحات اول بسیاری از روزنامه‌ها چاپ شده است.

CN9ZXrKVAAACrbL

CN9cYO8WIAAyocz

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
بعضی ها سال ها عمر میکنند بدون اینکه عمر طولانیشان اثری در دنیا داشته باشد.عکسی از یک خردسال 3 ساله دنیا را تکان داد.