رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی خواستار شد:

بیمه‌های پایه، خدمات دندانپزشکی را پوشش دهند

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۹:۳۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۴۵۲۶
بیمه‌های پایه، خدمات دندانپزشکی را پوشش دهند
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در اختتامیه دهمین کنگره دندانپزشک عمومی ایران با بیان اینکه معتقدیم چنانچه دولت بتواند بیمه های پایه را متقاعد کند که دندانپزشکی را در ردیف خدمات خود قرار دهند، شاهد ارتقای سلامتی مردم خواهیم بود گفت: اگر دندانپزشکی، در ردیف بودجه های سالانه دیده شود و بیمه‌ها آن را پوشش دهند، یکی از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر باقر شهنی زاده با اشاره به اینکه دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از تاریخ دهم شهریورماه آغاز بکار کرد و در روز سیزدهم شهریور به کار خود پایان داد گفت: این کنگره با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود با موفقیت کامل به پایان رسید.
وی افزود: ین کنگره توانست شعار خود را تحت عنوان "برنامه ویژه ماندگاری درمان‌های دهان و دندان" با آموزش بیش از پنج هزار دندانپزشک عملیاتی کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  با بیان اینکه دندانپزشکی کشور ما نیازمند آن است که دندانپزشکان عمومی از آخرین دانش‌ها و دستاوردهای علمی آگاه باشند گفت: بر این اساس ماندگاری درمان‌های دهان و دندان به این معنا که یک درمان در دهان بیمار به مدت طولانی دوام بیاورد یکی از نیازهای اساسی است.
شهنی زاده افزود: در همین راستا برنامه‌های علمی خود را طی چهار روز و پنج سالن با حضور بیش از 250 استاد ایرانی و خارجی طراحی و اجرا کردیم. استقبال شایان توجه پزشکان از این کنگره نشان دهنده اهمیت بیش از پیش امر درمان و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان است.
وی ادامه داد: همچنین با برگزاری یک نمایشگاه کامل از مواد، وسایل و تجهیزات دندانپزشکی، آخرین فناوری‌ها و متدهای روز را به نمایش گذاشتیم و توسط نیروهای خبره و کارشناس معرفی کردیم  تا پزشکان از آخرین تکنیک های موجود در درمان‌های خود استفاده کنند.
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی ما این است که مردم به هرشکل بتوانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند عنوان کرد: با توجه به اینکه در سبد هزینه‌ای خانوار در هر سال، دندانپزشکی سهم بزرگی دارد  و جزو هزینه هایی است که تامین آن مشکل است.
شهنی زاده تاکید کرد: معتقدیم چنانچه بیمه‌ها به این عرصه وارد و دولت بتواند بیمه های پایه را متقاعد کند که دندانپزشکی را در ردیف خدمات خود قرار دهند قطعا این امکان برای مردم فراهم می شود که سلامتی خود را بیش از پیش به دست بیاورند.
وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود تامین هزینه‌های سلامت مشکل است پیشنهادی ارائه و عنوان کرد: اگر دندانپزشکی، در ردیف بودجه های سالانه دیده شود و بیمه‌ها آن را پوشش دهند، یکی از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  همچنین گفت: یک درخواست دیگر ما این است که آن دسته از شرکت هایی که موادی را تولید می‌کنند که مواد شیمیایی بکار رفته در آن باعث پوسدیگی دندان می‌شود بخشی از درآمد خود را صرف پیشگیری از پوسیدگی دندان کنند و به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری آن را  در اختیار شبکه های بهداشتی و انجمن قرار دهند.
نظر شما