مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام «نهمین همایش ملی نخبگان فردا»

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۴:۳۳:۲۱
کد خبر: ۳۱۴۷۶۳
پرویز کرمی؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان در «نهمین همایش ملی نخبگان فردا» خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان پرویز کرمی ،از آغاز ثبت‌نام متقاضیان حضور در نهمین «همایش ملی نخبگان فردا» خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های جدید، تنها افرادی می‌توانند در این همایش ثبت نام کنند که طبق آیین‌نامه‌های جدید بنیاد مستعدبرتر محسوب می‌شوند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان در تلاش است برای هر یک از اجتماعات نخبگانی مانند اجتماع نخبگان، اجتماع مخترعان، اجتماع هنرمندان و غیره برنامه‌های متناسب با نیازها و فعالیت‌های آن اجتماع را طراحی و اجرا کند. به عنوان نمونه جشنواره اختراعات منطقه‌ای رویش مختص فضای فعالیت مخترعان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در طول سال و در استان‌های مختلف در حال برگزاری است. در نهمین همایش سالانه نخبگان فردا نیز جامعه هدف بنیاد نفرات‌برتر آزمون‌های سراسری، برگزیدگان المپیادهای علمی و مستعدان‌برتر دانشگاهی هستند؛ به همین دلیل برنامه‌ها مطابق با اهداف تعیین شده در این حوزه طراحی شده است. 

عضو شورای هماهنگی همایش با بیان اینکه از طریق ارسال پیامک و ایمیل از 3200 مستعدبرتر برای حضور در این همایش دعوت شده است، افزود: این افراد می‌توانند پس از دریافت ایمیل و یا پیامک با مراجعه به سامانه همایش، مندرج در سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس Hamayesh.bmn.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

کرمی افزود: همچنین برای اسکان مدعوین شهرستانی نیز بخش اسکان در سامانه تعبیه شده است، لازم به ذکر است سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده است که افرادی در صورت عدم‌دریافت پیامک و یا ایمیل، نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

پرویز کرمی با اشاره به زمان برگزاری نهمین همایش ملی نخبگان فردا، اظهار داشت: این همایش در روزهای 21-23 مهرماه برگزار می‌شود.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه همچون ادوار گذشته تعدادی از وزراء، نمایندگان مجلس، مسئولان اجرایی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور خواهند داشت، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مانند سال قبل دیدار و بهره‌مندی از فرمایشات و ارشادات رهبر فرزانه انقلاب و ریاست محترم جمهوری از برنامه های اصلی این همایش محسوب می شود. در پایان روز دوم نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان: با بیان اینکه پنل‌هایی برای معرفی و تشویق افراد به کار گروهی در محل برگزاری این همایش وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بند 5-1-3 سند راهبردی کشور در امور نخبگان بر ضرورت فعالیت‌گروهی تأکید دارد و برای کار گروهی بیش از فعالیت فردی ارزش قائل است، به همین دلیل علاوه بر حضور انجمن‌های علمی‌برتر، شرکت‌های دانش‌بنیان متشکل از حلقه‌های دانشجویی نیز در این همایش غرفه خواهند داشت. در طول این دو روز مستعدان‌برتر می‌توانند با حضور در این غرفه‌ها با چالش‌ها، دغدغه‌ها و مسائل حقوقی کارگروهی آشنا و کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها آشنا شوند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در پایان گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت گردشگری آن نهاد، در روز سوم همایش بازدیدهایی از مراکز علمی، تحقیقاتی و فرهنگی مانند برج میلاد، باغ گیاه‌شناسی، باغ پرندگان، مپنا، رویان و کارگاه‌های ساخت مترو برای مستعدان‌برتر در نظر گرفته شده است. لیست این بازدیدها نیز برای نام‌نویسی متقاضیان از 15 شهریور در سامانه همایش قرار می‌گیرد.

شایسته یادآوری است که نهمین همایش ملی نخبگان جوان فردا 22،21 و 23 مهرماه برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز