عباس جدیدی در روز بازگشایی مدارس:

مدارس بهترین محمل برای یاد گیری زندگی اجتماعی است

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۱:۵۸
کد خبر: ۳۲۲۱۰۰
مدارس بهترین محمل برای یاد گیری زندگی اجتماعی است
معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصل مدیریت شهری بر مبنای اصول اجتماعی بنا نهاده شده گفت: مدارس بهترین مکانی است که افراد می توانند زندگی اجتماعی را یاد بگیرند تا در آینده بهتر بتوانند شهر خود را مدیریت کنند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، عباس جدیدی، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در دبیرستان خوارزمی واقع در منطقه 8 زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد .

جدیدی سپس به سخنرانی در جمع دانش آموزان پرداخت و گفت: امروزه زندگی در شهر قواعد و ضوابط خاصی را می طلبد که پایه و اساس همه  انها بر اساس زندگی اجتماعی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که فرد آموزش زندگی اجتماعی را فرا نگیرد نمی توان به اجرای قوانین برای اداره شهر امید داشت.

جدیدی افزود: بسیاری از برنامه ریزی های شهری نیازمند مشارکت مردم است ولی تا زمانی که مردم روحیه مشارکت جویی نداشته باشند و حس همکاری را یاد نگرفته باشند نمی توان این برنامه ها را به اجرا در آورد.

معاون نظارت شورا تصریح کرد: از اینرو ما نیازمند محملی هستیم تا این قواعد  مشارکت جویی و همکاری را به افراد آموزش دهد و مدارس بهترین محمل برای رسیدن به این هدف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: شما فرزندان آینده سازان فردا کشور هستید و معلمان از اینرو وظیفه خطیری دارند پس باید گفت کار معلمان مانند یک جهاد اکبر است، چرا که باید شما را برای اداره فردای کشور اماده کنند.

وی اضافه کرد: من امیدوارم شاهد روزی باشم که شما عزیزان در عرصه ها مختلف برای کشور غرور آفرین شوید و آینده فردا و چرخ ها مملکت را به گردش درآورید.

جدیدی همچنین به آغاز هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت : تقارن آغاز سال تحصیلی و نیز آغاز هفته دفاع مقدس از اتفاقات مبارک است که باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: بدون شک همه ما مدیون خون پاک شهدا و ایثار گری جانبازان هستیم و باید گفت قهرمان ها و پهلوان ها واقعی، این عزیزان هستند.

جدیدی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: یک روزی من هم جای شما دانش آموزان ایستاده بودم و امیدوارم شما عزیزان نیز در سنگر علم و دانش موفق باشید. اما یک نکته را نباید هرگز فراموش کنید و آن تکریم والدین خود و احترام به اولیا و مربیان مدرسه است.

وی در پایان یادآور شد : معلمی شغلی انسان ساز است و تمام معلمان دغدغه  موفقیت شاگردان خود را دارند. از این رو شایسته است بر دست همه  این عزیزان بوسه بزنیم.

نظر شما