رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سطح کشور در اختیار دانشگاه آزاد است

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۳۲۵۹۹۰
۵۶ درصد تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سطح کشور در اختیار دانشگاه آزاد است
حمید میرزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه 56 درصد تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سطح کشور در اختیار دانشگاه آزاد است بیش از سایر دانشگاه‌ها می‌توانیم در این زمینه فعال باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد را به 150 مرکز و تعداد شرکت‌های دانش بنیان را به 800 مرکز برسانیم که این مهم در دستور کار تمامی واحدهای دانشگاه آزاد کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصادی مقاومتی بدون تکیه بر اقتصاد دانش بنیان امکان‌پذیر نیست، گفت: معمولا سفرهای استانی را برای تشکیل جلسات هیأت امنا که براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سراسر کشور تشکیل شده، قرار داده‌ایم.

میرزاده با تاکید بر اینکه تمرکززدایی از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس بیشتر برنامه‌ها در خود استان‌ها انجام می‌شود و امروز نیز در جلسه هیأت امنای استان همدان مسائل مربوط به توسعه تحصیلات تکمیلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر امور اداری، مالی، استخدامی و جذب هیأت علمی در دستور کار است.

وی با اشاره به سفر رؤسای دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به همدان، افزود: از فردا با حضور تمامی رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، اجلاس سراسری دانشگاه آزاد در همدان برگزار می‎‌شود که بیان برنامه‌های دانشگاه آزاد برای توسعه دانشگاه و به طور ویژه بحث درباره برنامه پنج ساله ششم توسعه و بودجه سال 95 در دستور کار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد وظیفه دارد براساس سند علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه مشارکت حداکثری داشته باشد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد در زمینه توسعه علم و فناوری به ویژه فرآیند تبدیل علم به ثروت پیشگام بوده و در حال حاضر 77 مرکز رشد و فناوری با حدود 470 شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 56 درصد تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها در سطح کشور در اختیار دانشگاه آزاد است بیش از سایر دانشگاه‌ها می‌توانیم در این زمینه فعال باشیم. دانشگاه آزاد در کنار بحث آموزش و پژوهش باید به این فکر باشد که تحقق اقتصاد مقاومتی جز با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز