مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد:

برگزاری نمایشگاه کتاب درباغ کتاب از سال آینده

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۴۳:۳۶
کد خبر: ۳۲۸۸۴۲
برگزاری نمایشگاه کتاب درباغ کتاب از سال آینده
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به اینکه باغ کتاب به زودی در مجموعه اراضی عباس آباد افتتاح می‌شود، از برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجموعه از سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، اردشیر نوریان روز دوشنبه در نشست خبری درنخستین سالگرد احداث بزرگترین پل غیر خودرویی کشور گفت: امروز مجموعه‌ پل طبیعت نمره قبولی را از مردم دریافت کرده است. در حقیقت این جایزه و نمره قبولی را مجریان، طراحان و به ویژه شهرداری تهران از شهروندان پایتخت دریافت کردند. با اجرای این پروژه دریافتیم که هرکجا تجربه و ظرفیت‌های فنی مهندسی کشور با یکدیگر تلفیق شده‌ و پروژه‌ای بر مبنای عقلانیت به اجرا گذاشته شده نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به بازدید متوسط 13 هزار نفری در روز از مجموعه پل طبیعت گفت: خوشبختانه امروز درعکس‌های یادگیری جوانان پایتخت پل طبیعت مشاهده می‌شود و این مجموعه جوایز متعددی از جمله خشت طلایی، جایزه ملی بزرگترین سازه فولادی کشور و جایزه بهترین معماری کشور برای طراحی زیبا به طراحان پل طبیعت شده دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: میانگین سنی افرادی که در پروژه پل طبیعت فعالیت داشتند سی سال بوده است و در این پروژه دانش فنی مهندسی دوران جنگ و دوران فعلی که به دلیل وجود تحریم‌ها رشد بسیار مناسبی داشته است تلفیق شده و ثمره آن اجرای بزرگترین پل غیر خودرویی کشور شده که توانسته جوایز متعددی را کسب کند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به 4.5 میلیون بازدید در نخستین سال فعالیت این مجموعه گفت: این میزان بازدید شهروندان پایتخت رکوردی را به ثبت رسانده که حتی سایر مجموعه‌ها از جمله برج میلاد در شهر تهران کمتر از این میزان بازدید داشتند. پل طبیعت به صورت رایگان در اختیار شهروندان است و می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.

نوریان در تشریح سایر پروژه‌های در حال اجرا در اراضی عباس آباد گفت: با تلاشی که صورت گرفته تعداد زیادی از پروژه‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کنند و ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به فعالیت گنبد مینا ظرف یک سال گذشته گفت: این پروژه نیز مورد توجه شهروندان قرار گرفته و امروز به مرکز انتشار معارف اخلاقی و اسلامی بدل شده است. همچنین دریاچه هنر با 22 هزار مربع آماده بهره برداری شده است که قرار بود همزمان با عید غدیر خم این دریاچه افتتاح شود که به دلیل وقوع فاجعه منا افتتاح آن به دوماه آینده موکول شد. این دریاچه در حال حاضر آبگیری شده و برای آبگیری آن از قنات‌های متروکه چهل ساله شهر تهران نیز استفاه کرده‌ایم. تلاش کردیم با لایروبی و گودبرداری قنات‌های متروکه بدون وارد کردن لطمه به منابع آبی شهر تهران این دریاچه را آبگیری کنیم.

وی همچنین به بهره برداری از خانه موسیقی در اراضی عباس آباد تا خرداد ماه 1395 اشاره کرد و افزود: این مجموعه می‌تواند به پاتوقی برای اهل موسیقی و هنر تبدیل شود. همچنین مجموعه خوابگاه‌های هنر نیز در حال حاضر 98 درصد از اجرای پروژه آن تکمیل شده است.

وی ادمه داد:‌ ظرف ماه‌های آینده پروژه‌های دیگری مانند موزه پانوراما که حماسه جاودانه خرمشهر را به تصویر می‌کشد به بهره برداری می‌رسد همچنین با افتتاح باغ کتاب از سال آینده نمایشگاه کتاب در این محل برگزار می‌شود. تلاش کرده‌ایم با مجموعه اقدامات انجام شده و اجرای پروژه‌های متعدد اراضی عباس آباد را مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل کنیم.

نوریان خاطرنشان کرد: در مجموعه اراضی عباس آباد هیچگونه ساخت و ساز جدیدی انجام نمی‌شود و تمام مراکز دولتی که قرار بود در این منطقه ساخت و ساز داشته باشند جلوی پروژه‌های آنها گرفته شده و ساخت و ساز آنها متوقف شده است.

وی تاکید کرد: هیچ ساخت و ساز جدیدی دراین منطقه انجام نمی‌شود و پروژه‌های قبلی نیز همانند ساختمان قدیمی استانداری تهران با رایزنی‌هایی که در حال انجام است امیدواریم به مجموعه اراضی عباس آباد برگردانده شود. برخی از این پروژه‌ها که مراکز دولتی بودند 25 سال پیش به این مراکز واگذار شده بودند و ساخت و سازهای آنها در مراحل مختلفی از جمله گودبرداری قرار داشت که جلوی همه آنها گرفته شده و امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده هرچه زودتر این زمین‌ها به اراضی عباس آباد برگردانده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز