مشاور معاون بهداشت و مدیر دفتر کاهش خطر بلایا خبر داد:

برنامه وزارت بهداشت برای پاسخ ملی نظام سلامت در بلایا و فوریت ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۲:۳۷:۴۹
کد خبر: ۳۲۸۹۰۰
مشاور معاون بهداشت و مدیر دفتر کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت از مشارکت 200 کارشناس در نگارش و تدوین برنامه پاسخ ملی نظام سلامت در بلایا و فوریت ها خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی اردلان با اعلام این خبر در برنامه کارگاه پاسخ ملی نظام سلامت در بلایا و فوریت ها که امروز دوشنبه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: این برنامه بین معاونت بهداشت و درمان مشترک بوده و برای کل نظام سلامت تدوین شده است که در تدوین این برنامه مرکز حوادث و فوریت ها و دفتر کاهش خطر بلایا و 200 کارشناس کشوری مشارکت داشته اند.

 وی ادامه داد: هرآنچه می توانیم در کاهش خطر بلایا عمل کنیم در این برنامه قرار دارد و ویژگی این برنامه این است که در فیلد و بر اساس تجارب بومی دانشگاه ها در حوادث نوشته شده است.

دکتر اردلان بیان داشت: این برنامه آمادگی و پاسخ وزارت بهداشت را در مواجهه با حوادث نشان می دهد و باید گفت در سطح منطقه برنامه مفصلی مانند آن وجود ندارد.

 مشاور معاون بهداشت و مدیر دفتر کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت با بیان اینکه مکانیزم دیگر این برنامه ایجاد هماهنگی درون و بین بخشی و زبان مشترک آن ست، افزود: از ویژگی های دیگر این برنامه قابلیت ثبت درس آموخته ها در آن و وجود شناسنامه آموزشی و تمرین مانور می باشد.

 وی در پایان بر تدوین برنامه مشابه در سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز