معاون امور حج سازمان حج و زیارت:

پیکر ۸۰ زائر جانباخته منا امروز به کشور برمی‌گردد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۳:۰۳:۱۶
کد خبر: ۳۲۸۹۱۳
پیکر ۸۰ زائر جانباخته منا امروز به کشور برمی‌گردد
معاون امور حج سازمان حج و زیارت از انتقال پیکرهای حدود ۸۰ جانباخته ایرانی خبر داد و گفت: ستاد مکه امروز با خالی شدن مکه از زائران ایرانی به فعالیت خود پایان داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، در تشریح آخرین وضعیت بازگشت پیکر زائران ایرانی جانباخته گفت: در چهارمین مرحله انتقال، پیکر نزدیک به هشتاد جانباخته دیگر فاجعه دلخراش منا که مراحل شناسایی شان انجام شده است و امروز از جده به تهران انتقال می‌یابد.

 

رئیس عملیات حج 94 افزود: هنوز تعداد دقیق پیکرها و ساعت دقیق پرواز مشخص نیست ولی امروز قطعا به میهن باز می‌گردند.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت خانواده این عزیزان را از شناسایی پیکر و انتقال اجساد عزیزانشان مطلع کرده است.

حمید محمدی در خصوص آخرین وضعیت قربانیان ایرانی حادثه منا تصریح کرد: با تحویل گرفتن دو پیکر دیگر از جانباختگان ایرانی، 65 پیکر همچنان مفقود است.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت گفت: بدین ترتیب پیکر 399 زائر ایرانی جانباخته تاکنون مشخص شده است که بیش از سیصد تن از آنها با سه پرواز به ایران منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت پیگیری سرنوشت مفقودان حادثه منا بعهده کنسولگری کشورمان در جده است، گفت: تیم کمیته شناسایی در راستای کمک به این کنسولگری درروزهای آینده کار جستجو را در دو سردخانه جده و مکه ادامه خواهد داد.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت ستاد مکه امروز پایان یافت، گفت: امروز با انتقال 1850حاجی دیگراز طریق فرودگاه جده به ایران، عملا شهر مکه از زائر ایرانی خالی می‌شود.

نظر شما