آخرین وضعیت مفقودان ایرانی حادثه منا؛

۲۹ ایرانی در مکه دفن شده اند/ وضعیت ۳۶ تن از مفقودان همچنان نامعلوم است

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۰۸:۵۷:۰۸
کد خبر: ۳۲۹۹۱۳
۲۹ ایرانی در مکه دفن شده اند/ وضعیت ۳۶ تن از مفقودان همچنان نامعلوم است
رئیس سازمان حج و زیارت از تعیین وضعیت 12 تن دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ مهندس سعید اوحدی شب گذشته در خصوص آخرین وضعیت مفقودان ایرانی فاجعه منا به خبر ساعت 21 شبکه اول سیما گفت: در ادامه جلسات روز گذشته امروز هم مذاکراتی با پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان داشتیم که یکی از محورهای اصلی این مذاکرات موضوع تعیین وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا بود که که در این گفتگو ها مشخص شد 12 پیکر دیگر از جان باختگان ایرانی نیز در مکه مکرمه دفن شده است.

وی افزود: پیش از این هویت فردی و شخصی این 12 عزیز جان باخته توسط گروه های تفحص ما کاملا محرز شده بود ولی متاسفانه بدلیل جابجایی مکرر اجساد در سردخانه های عربستان در آن زمانی که اجساد سردخانه های شهرهای مختلف را جمع آوری کرده بودند علی رغم پیگیری های متعددی که صورت گرفت این اجساد به ما تحویل داده نشد و امروز نهایتا با استعلامی که از واحد انفورماتیک پزشکی قانونی سعودی ها صورت گرفت، مشخص شد که پیکرهای این عزیزان در قسمت مخصوصی در محل قبورالشهدای مکه مکرمه دفن شده و البته بر اساس اطلاعات موجود که مشاهده شد ، طرف سعودی نیز تأکید کرد که به محض دریافت اثر انگشت این عزیزان محل دقیق دفن پیکرهای این جان باختگان هم قابل شناسایی خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با احتساب 17 نفری که قبلا اعلام شده بود که 12 نفر آنان دارای هویت ملی و شخصی و 5 نفرشان هویت ملی آنها مشخص است، در مجموع 29 ایرانی در محل قبور الشهدای مکه مکرمه دفن شده اند.

مهندس اوحدی اعلام کرد: تا این لحظه از وضعیت 36 نفر از مفقودین ایرانی فاجعه منا اطلاعی در دست نداریم که در این خصوص پیگیری های جدی از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده و سازمان حج و زیارت در حال انجام است تا وضعیت این عزیزان روشن شود و اطلاع رسانی لازم به مردم عزیز صورت گیرد.

وی در پایان یادرآور شد: این 12 پیکر پیش از این شناسایی شده بود و امروز اطلاعات دفن اینها را از انفورماتیک پزشکی قانونی عربستان گرفتیم. اطلاع رسانی به خانواده این عزیزان هم انجام شده ولی با پیگیری های متعددی که داشتیم و همچنین با توجه به اینکه موضوع را در جلسات روز گذشته با سعودی ها مطرح کردیم امروزمشخص شد این عزیزان در قسمت خاصی از قبورالشهدای مکه مکرمه خاکسپاری شده اند.

نظر شما