وزیر بهداشت تاکید کرد؛

آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۰:۰۳:۲۶
کد خبر: ۳۳۰۱۷۸
آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با همتای فرانسوی خود از اعلام امادگی ایران با فرانسه برای همکاری در حوزه سلامت بخصوص اورژانس، فرآورده های خونی، ایجاد پالایشگاه های جدید، انتقال خون و فناوری های نوین ارائه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر حسن هاشمی در ادامه سفر خود به فرانسه ، روز گذشته با ماری سل تورن، وزیر بهداشت فرانسه، دیدار و گفت وگو کرد.

 در این دیدار وزیر بهداشت فرانسه ضمن تشکر از پذیرش دعوت وی از سوی دکتر هاشمی جهت حضور در فرانسه، بروز فاجعه منا و جانباختن تعدادی از زائران ایرانی را تسلیت گفت و خود را در غم این فاجعه شریک دانست.

  هاشمی با اشاره به بازدید از انستیتو پاستور و بیمارستان نکر فرانسه گفت: در این بازدیدها با پیشرفت های علمی و تحقیقاتی فرانسه آشنا شدم.

 وی با تاکید بر روابط طولانی دو کشور تصریح کرد: این روابط به بیش از دو قرن می رسد و خوشبختانه پس از توافق هسته ای فرصت های خوبی برای احیاء روابط گذشته فراهم شده است.

 وزیر بهداشت با اشاره به حجم صادرات فرانسه به ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات فرانسه به ایران 500 میلیون یورو است که یک سوم از آن مربوط به حوزه سلامت است.

 هاشمی در ادامه به طرح تحول سلامت که در ایران اجرا شده، اشاره کرد و اذعان داشت: با اجرای این طرح 98 درصد از مردم ایران تحت پوشش بیمه هستند.

 وی ادامه داد: ما در زمینه اورژانس، فرآورده های خونی، ایجاد پالایشگاه های جدید، حوزه انتقال خون، فناوری های نوین و ارایه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت آماده همکاری با فرانسه هستیم.

 شایان ذکر است دکتر هاشمی بعدازظهر روز چهارشنبه به منظور گفت وگو با مقامات فرانسوی در سفری 2 روزه عازم این کشور شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز