جرثقیل ساختمانی دو نیم شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۳:۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۳۰۲۶۰
جرثقیل ساختمانی دو نیم شد
یک دستگاه جرثقیل ساختمانی( تاور کرین) به هنگام کار، ناگهان از قسمت پایه اصلی دو نیم شد و بر روی ساختمان های اطراف سقوط کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به هنگام وقوع این حادثه راننده این جرثقیل ساختمانی از کابین آن خارج شد و خود را از ارتفاع بلند این وسیله به پایین پرت کرد.

این حادثه در یک پروژه ساختمانی در دست ساخت درغرب تهران و به هنگام جابجایی مصالح با جرثقیل ساختمانی اتفاق افتاد.

به دنبال تماس مسئولان این پروژه ساختمانی با سامانه 125 و درخواست کمک فوری، بیدرنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه 20 و گروه امداد و نجات8 در ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز به محل حادثه در بلوارکوهک، خیابان نسیم روانه شدند.

به گفته افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران، این اپراتور 40 ساله درداخل کابین جرثقیل ساختمانی در ارتفاع در حال کار با این وسیله بود که به هنگام جابجایی بار، ناگهان پایه اصلی و ثابت آن از وسط شکست و به همراه دکل افقی، قطعات جرثقیل به پایین و بر روی ساختمان تالار عروسی و هم چنین داخل یکی از کوچه های اطراف سقوط کرد.

محسن ویلکچی افزود: به دنبال این حادثه راننده این تاور کرین براثر پرت کردن خود به پائین مجروح شد.  با کمک آتش نشانان از محل سقوط در محوطه این پروژه ساختمانی، به بیرون منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه دراین حادثه به رغم افتادن دکل و قطعات این جرثقیل بر روی اماکن اطراف و کوچه، هیچ یک از ساکنان و افراد عبوری آسیب ندیدند.

این افسر آماده آتش نشانی، با اشاره به این که علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است، به مسئولان ساخت و ساز ها توصیه کرد: با توجه به وقوع چند باره این گونه حوادث در سطح شهر که حتی منجر به فوت افراد و بویژه اپراتور های این تاور کرین ها هم شده است ، لازم و بسیار ضروری است که علاوه بر استفاده از تجهیزات و جرثقیل های استاندارد و ایمن ، حتما برای هدایت این جرثقیل ها که از حساسیت بالایی برخوردارند، از افراد با تجربه و حرفه ای استفاده و موازین ایمنی نیز به هنگام کار با این تجهیزات تخصصی دقیقا رعایت شود.

نظر شما