رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک وسرخجه در سیستان و بلوچستان از ۲۳ آبان

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۳۸۲۲۰
آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک وسرخجه در سیستان و بلوچستان از ۲۳ آبان
رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت :عملیات تکمیلی واکسیناسیون سرخک وسرخجه از 23 آبان ماه برای یک میلیون و صد هزار کودک 9 ماه تا 15 سال در استان سیستان وبلوچستان آغاز می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید محسن زهرایی در نشست اعضای هیات علمی و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این خبر افزود:در این عملیات تمامی کودکان 9ماه تا 15 سال مناطق مرزی شرق کشور واکسن سرخک و سرخجه را دریافت می کنند.

رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن ادامه داد: مرز مشترک با افغانستان و پاکستان باعث شده که با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه واکسیناسیون MR برای مقابله با بیماری سرخک وسرخجه ، عملیات گسترده ای است که 1 میلیون و 100 هزار کودک  9 ماه تا 15 سال را در حوزه جنوب شرق کشور شامل می شود.

استفاده از همه ظرفیت ها برای اطلاع رسانی طرح واکسیناسیون در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  نیز استفاده از رسانه ملی و تریبون های نماز جمعه و مشارکت مردم را از عوامل موفقیت دربرنامه های مختلف سلامت عنوان کرد و گفت:برای اجرای طرح واکسیناسیون سرخک از دانشجویان پزشکی، داوطلبین سلامت، از همکاران نظام پزشکی و آموزش و پرورش نهایت بهره و استفاده را خواهیم برد تا عملیات ماندگاری را در استان رقم بزنیم.

محمود رضا میری گفت: واکسیناسیون یکی از موثرترین مداخله های بهداشتی است که در هر کشوری برای مقابله با بیماری ها بصورت منظم انجام می شود.

نقش تعیین کننده مردم در اجرای موفق عملیات واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مشارکت مردم نقش تعیین کننده ای در اجرای موفق عملیات واکسیناسیون سرخک در سراسر استان خواهد داشت و در تمام مناطق شهری و روستایی و مدارس با مساعدت تیم های سلامت مجرب انجام خواهد شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی با اعلام این مطلب که 1440 تیم سلامت عملیات واکسیناسیون سرخک وسرخجه را از 23 آبان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام خواهند داد از مردم شریف استان در خواست کرد در این طرح با تیم های سلامت همکاری کنند.

نشست اعضای هیات علمی،اعضای هیات رئیسه دانشگاه وکارشناسان با حضور دکتر زهرایی رئیس اداره بیماریهای پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  برگزار شد.

نظر شما