رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اجرای طرح تحول سلامت، دغدغه بیماران را کاهش داده است

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۳۸۲۳۴
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که بیماران نباید دغدغه ای جز بیماری داشته باشند، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت این امر تحقق یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسینعلی شهریاری امروز در اولین گردهمایی روسای دبیرخانه هیات های امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، طرح تحول نظام سلامت را پاشنه آشیل دولت دانست و  گفت: وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور از بعد از تشکیل هیات امناها مناسب تر شده و اقدامات موثرتری در دانشگاهها صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاهها  در 20 سال گذشته به گونه ای بود که ملاک برای گرفتن امکانات بیشتر عملکرد بود، گفت: مسئولین نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی کردند.

وی افزود: البته در آن زمان نیز ذی حساب ها در دانشگاه ها مستقر بودند و نظارت داشتند و حتی خود من زمانی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان فعالیت می کردم چندین بار جهت پاسخگویی به دیوان محاسبات فراخوانده شدم.

وی در ادامه، هیات امنایی شدن دانشگاه ها را اقدامی موثر عنوان کرد و در عین حال افزود: در زمینه بکار گیری نیروها محدودیت هایی وجود دارد به عنوان مثال به کارگیری پرستار ساعتی و درنظر نگرفتن بیمه و امنیت شغلی ، انگیزه های آنها  را برای ارایه خدمات بهتر به بیماران  کاهش می دهد و این با حوزه بهداشت و درمان سازگاری ندارد.

دکتر شهریاری در ادامه بر ضرورت گذاشتن وقت بیشتر اعضای هیات امنا برای مصوبات  و درخواستهای مطرح شده در این جلسات تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت باید در انتخاب اعضای هیات امنا نیز نظارت داشته باشد و این اعضا دلسوزانه در جلسات شرکت کرده و تصمیم گیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز