آبگرفتگی ، کولاک و تعطیلی مدارس در روز بارانی؛

نجات ۳۵۰ مسافر گرفتار در کولاک

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۵:۴۶
کد خبر: ۳۳۸۲۴۵
نجات ۳۵۰ مسافر گرفتار در کولاک
بارش برف و باران موجب مسدود شدن جاده ها و آبگرفتگی در برخی شهرهای کشور شد. در محورهای کوهستانی تکاب در استان آذربایجان غربی برف و کولاک ۹۲ خودرو را با ۳۵۰ مسافر زمین گیر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، باران باعث تعطیلی مدارس شهرستان  و دانشگاه‌های شهرستان بوشهر و  خارگ، گناوه، بندر ریگ، دیلم، تنگستان و دشتستان در نوبت صبح شد.

هواشناسی بوشهر هم اعلام کرد: بارش‌ باران همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش تندباد که از اوایل بامداد شروع شده امروز در همه مناطق و فردا در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

براین اساس بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اختلال در رفت وآمدهای درون و برون شهری در این مدت خواهد شد.

خلیج فارس هم به علت وزش تندباد تا شنبه مواج است و صاحبان شناورها به ویژه قایق‌های سبک و تفریحی نباید به دریا بروند.

نجات ۳۵۰ مسافر گرفتار در کولاک 

خبر دیگر اینکه دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تکاب گفت: شب گذشته به دنبال بارش برف و کولاک شدید و نبود دید کافی در گردنه مایین بلاغ در محورتکاب-شاهیندژ 92 دستگاه خودرو در این گردنه گرفتار شدند.

حبیب الله شیوخی افزود: این خودروها  شش دستگاه اتوبوس، 80 دستگاه انواع خودروی سواری با بیش از 350 نفر مسافر، چهار دستگاه تریلی و دو دستگاه تریلی نفت کش را شامل می شود که با تلاش راهداران پس از گذشت دو ساعت نجات یافتند.

وی اضافه کرد: بارش ناگهانی و غافلگیرکننده برف که از ساعت 18 دیروز در شهرستان تکاب آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مشکلات زیادی برای تردد خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه در گردنه برفگیر مایین بلاغ در 35 کیلومتری جاده تکاب به شاهین دژ ایجاد کرده است.

شیوخی با اشاره به مسدود شدن گردنه مایین بلاغ  گفت: راهداران پس از چندین ساعت تلاش محور تکاب-شاهین دژ را بازگشایی و خودروهای گرفتار در برف به مسیر خود در محور تکاب ـ شاهین دژ ادامه می دهند.

گردنه مایین بلاغ در محور تکاب به شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از محورهای برف گیر منطقه است.

ترافیک ۱۲ کیلومتری

همچنین  براساس رصد دوربین های کنترل ترافیک اداره کل راه و شهرسازی استان البرز لاین شمالی آزادراه تهران - کرج در محدوده پل فردیس دارای ترافیک سنگین است.

فرمانده پلیس راه استان البرز گفت : نیروی های پلیس راه در این آزادراه به ویژه در محدوده ترافیک در حال روان سازی عبور و مرور هستند .

سرهنگ اکبری با اشاره به بارش باران و لغزندگی سطح جاده ها از رانندگان خواست ضمن حفظ صبر بعد از خروج از این ترافیک و حرکت به سمت قزوین در هنگام رانندگی با احتیاط کامل ، سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی حرکت کنند .

وی با یادآوری این نکته که کاهش سرعت رانندگی در هنگام بارش ها ضروری است ، این هشدار را اعلام کرد که اتوبان کرج – قزوین به مرور زمان اصطکاک خود را از دست داده است و خودروها در این محور با ترمز ، در جاده لیز خورده و از مسیر اصلی منحرف می شوند .

آبگرفتگی معابر ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: بارش های شب گذشته در ایلام باعث آبگرفتی معابر و سیلابی شدن مسیرها و ریزش کوه در برخی مسیرهای ارتباطی شد.

کرمی با بیان اینکه بارش های شب گذشته خوابگاه  دختران دانشکده فنی و حرفه ای ایلام را در محاصره سیلاب قرار داد افزود: با کمک نیروهای امدادی هلال احمر و مدیریت بحران دانشجویان این خوابگاه به مکان دیگری منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بارش های شب گذشته باعث ریزش کوه و مسدود شدن مسیرهای ارتباطی ملکشاهی به میمه و آبدانان به دره شهر شد گفت: با کمک نیروهای راهداری این مسیرها بازگشایی شده و در حال حاضر تردد در مسیرها جریان دارد.

بسته شدن گردنه تته 

بارش برف پاییزی گردنه تته حد فاصل شهرستان سروآباد استان کردستان و پاوه در استان کرمانشاه را بست.

بارش برف وباران از دیروز در کردستان آغاز شد وبه گفته مدیر راهداری استان بارش برف در مسیرهای سقز - بانه، مریوان - سقز، سنندج - سروآباد و سروآباد - پاوه جاده ها را سفید پوش کرده است  و عملیات برفروبی و نمک پاشی در مسیر های یاد شده در حال انجام است.

مدرس گرجی افزود: بجزء محور گردنه تته تردد در تمامی محورهای استان برقرار است

وی به رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد تردد در مسیرهای استان کردستان را دارند توصیه کرد ضمن رعایت احتیاط کامل، حتما  زنجیر چرخ  و وسایل گرما زا به همراه داشته باشند

هواشناسی کردستان وضعیت جوی استان را تا صبح چهارشنبه ابری، مه آلود همراه با بارش  باران بهمراه  وزش باد و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی کرده است.

بسته شدن راه پاوه به به مریوان

فرماندار پاوه هم گفت : با مسدود شده راه پاوه به مریوان راه ارتباطی شهرستان پاوه با شهرستان سرو آباد کردستان هم قطع شد .

پرویز ایده پور افزود : در حال حاضر 25 سانتی متر برف در این مسیر باریده است .

 او همچنین از ریزش دوباره کوه در را ه ارتباطی روستای داریان خبر دادو گفت : این راه بر اثر نفوذ باران در لایه های کوه  و ریزش درمسیر هفته گذشته مسدود شد و به علت صعب العبور بودن منطقه  کار باز گشایی با مشکل مواجه شد و با ریزش دوباره کوه نیاز به زمان بیشتری برای رفع مشکل هست  .

به گفته فرماندار پاوه ساکنان روستای داریان برای تردد به  شهر پاوه از راه مخصوص سد داریان استفاده می کنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز