مهدی قناد با مدیر رئیس شورای هماهنگی بانک های استان دیدار کرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۲:۵۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۵۲۴۹
مهدی قناد با مدیر رئیس شورای هماهنگی بانک های استان دیدار کرد
مهدی قناد گفت: با رصد عملکرد بانکهای مختلف امکان ارزیابی و شناسایی بانکهای فعال تر و تجلیل از عملکرد بانک های برتر در ستاد فراهم شود.
به گزارش خبرگزاری برناخراسان جنوبی، سرپرست معاونت امور جوانان استان در این دیدار گفت: توجه به تغییرات حادث شده در مسائل اقتصادی جامعه امر ازدواج جوانان را متاثر از خود ساخته لذا ضرورت توجه به تامین منابع مالی و افزایش سقف وام ازدواج از جمله ملزومات توجه به این تغییرات است و لذا در این زمینه بانکها می توانند در جهت پرداخت وام و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جوانان پیش قدم باشند تا بخشی از دغدغه های موجود رفع شود
.
مهدی قناد گفت: بایستی دقت شود که این وام منجر به ازدواج آگاهانه شود و تبعات اخذ وام که از جمله موارد آن می توان به افزایش ازدواج های ناخواسته و تحمیلی والدین بر فرزندان و یا ازدواج افراد با سنین بالای 50 سال و یا افراد خارج از سنین فرزندآوری است اشاره کرد، به وقوع نپیوندد.
وی به برگزاری سی و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اشاره کرد و گفت: در این ستاد به عنوان مرجع و نهاد تصمیم گیر در مسائل مختلف جوانان از جمله ازدواج آنان ، مقرر گردید دبیرخانه شورای هماهنگی بانک های استان نسبت به ارائه گزارش جامع عملکرد مقایسه ای تسهیلات اعطایی قرض الحسنه ازدواج جوانان طی سال های 98 و 6 ماهه نخست سال 99 به منظور ارایه و گزارش موضوع در جلسه بعدی ستاد و اتخاذ تصمیمات و تدابیر استانی اقدام نماید.
 

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان به ارائه گزارش عملکرد بانک ها توسط شورای هماهنگی و ترسیم آخرین وضعیت موجود از این تسهیلات تاکید کرد و ادامه داد: با رصد عملکرد بانکهای مختلف امکان ارزیابی و شناسایی بانکهای فعال تر و تجلیل از عملکرد بانک های برتر در ستاد فراهم شود.

 
در این جلسه مدیر شعب بانک ملی استان درصد دریافت کنندگان وام ازدواج را مطلوب عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال 2275 متقاضی وام داشته ایم که از این تعداد 1296 نفر وام را دریافت، 972 نفر در صف انتظار هستند که در این بین معادل 57 درصد متقاضیان، وام را دریافت کرده اند.
 
زرنگ گفت: میزان کاهش نرخ ازدواج و نیز بافت فرهنگی هر استان موثر در این درصد است. همچنین کمبود منابع مالی به دلیل گستردگی پوششهای حمایتی و اعطای وام های تکلیفی به بانکها از جمله وام های خود اشتغالی، مشاغل خانگی، وامهای روستایی و ... که در قالب بندها و ردیفهای مختلف بودجه برنامه ریزی می شود و همه هم از جمله ضروریاتی است که می بایست به آنها پرداخت، در این درصد نقش دارند. چرا که پرداخت این وام ها در کنار اهمیت وام ازدواج، مهم است چرا که مسائلی چون اشتغال و مسکن جوانان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیر شعب بانک ملی استان مسئله دیگر در این خصوص را مطالبات معوق در حوزه وام ازدواج جوانان دانست و بیان داشت : افزایش رقم وام و عدم تمکن مالی بازپرداخت اخذ کنندگان وام باعث کمبود منابع در بخش قابل تخصیص می شود.

 
وی رصد بانک مرکزی از منابع آزاد قرض الحسنه موجود در مناطق مختلف را، باعث بازگشایی بیشتر سایت جهت بانک ها عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز