در راستای ارتقاء سلامت جامعه

نشست مشترک سمن ها با رئیس دانشگاه علومپزشکی بیرجند

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۱۹۲
دهقانی بیان کرد: از ابتدای شروع این بیماری گروه های مردمی از جمله سازمان های مردم نهاد، بسیج، گروه های جهادی و... در حوزه های مختلفی از قبیل گندزدایی معابر، رسیدگی و سرکشی به بیماران کرونایی و... اقدامات قابل توجهی داشته که قابل تقدیر و تشکر است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،نشست هم اندیشی تبیین و بررسی برنامه های مشارکت مردمی در راستای ارتقای سلامت جامعه به ویژه بیماری کرونا با حضور ریاست دانشگاه، اعضای شورای مشورتی سازمان های مردم نهاد استان و روسای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستانها در محل سالن آموزش و توانمندسازی پژوهشگران دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر دهقانی ریاست دانشگاه ضمن خیرمقدم مدعوین جلسه، با بیان عملکرد چشمگیر و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: از ابتدای شروع این بیماری گروه های مردمی از جمله سازمان های مردم نهاد، بسیج، گروه های جهادی و... در حوزه های مختلفی از قبیل گندزدایی معابر، رسیدگی و سرکشی به بیماران کرونایی و... اقدامات قابل توجهی داشته که قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند بار سنگین سلامت مردم را به دوش بکشد و امیدواریم که با مشارکت و همیاری سازمان های مردم نهاد در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه توفیق بیشتری داشته و بتوانیم مشارکت تک تک اعضای جامعه را در حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده شان به همراه داشته باشیم.

در ادامه مژگان شریفی معاون امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استانداری ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر درمان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی و مردمی ۱۰ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰ هزار ماسک و ۲۰ هزار بسته اقلام بهداشتی را در بین اقشار کم درآمد توزیع کرده و در این زمینه خوش درخشیدند.

سپس سید مصطفی حسینی رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان با بیان هدف برگزاری این نشست در راستای هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد در ارتقای سلامت جامعه بیان کرد: امروزه اجتماعی شدن سلامت یک ضرورت همگانی می باشد و مشارکت مردمی در برنامه هایی از قبیل مشارکت خیرین در حوزه سلامت به ویژه برنامه های پیشگیرانه، کاهش تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، افزایش سواد حرکتی و اصلاح سبک زندگی، مشارکت در سلامت روان و مشارکت در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی تجلی و نمود پیدا می کند.

وی افزود: خانه مشارکت مردم در سلامت استان با همکاری سمن ها، تشکیل شبکه سلامت مردمی برای انتقال پیام های سلامت محور به مردم، ایجاد اتاق مطالبه گری سلامت در خانه مشارکت و استفاده از ظرفیت پزشکان و دانشجویان داوطلب را در برنامه های آینده خود مدنظر خواهد داشت.

در ادامه محمدرضا حاجی آبادی با بیان ضرورت حضور و همکاری توامان مسئولین و مردم در برنامه های حوزه سلامت برای رفع بی عدالتی بیان کرد: در خانه مشارکت مردم در سلامت با همکاری سمن ها، اجرای پروژه های سلامت محور در راستای اصلاح سبک زندگی و اقدامات پیشگیرانه به ویژه کرونا در برنامه های خانه مشارکت در نظر خواهیم گرفت.

در پایان جلسه نمایندگان سازمان های مردم نهاد و خانه مشارکت مردم در سلامت به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در زمینه ارتقای سلامت جامعه و مقابله با کرونا از قبیل ضرورت مدیریت پسماند در جهت حفظ سلامت افراد به ویژه در زمان بیماری کرونا، ضرورت راه اندازی ایستگاه آموزشی کرونا در معابر پرتردد همراه با توزیع اقلام بهداشتی و ماسک، همکاری مراکز بهداشتی و رابطین بهداشت با سمن ها در خصوص ارائه آموزش های بهداشتی، صدور مجوز برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح تحت نظارت شبکه بهداشت، ضرورت شناسایی گروه های پرخطر و آسیب پذیر استان در زمینه کرونا و حمایت مستمر از آنان، ضرورت ساماندهی نهادهای رسمی و غیررسمی مردمی در زمینه سلامت و بیماری کرونا، ساخت اپلیکیشن برای اطلاع رسانی مطالب سلامت محور به مردم، ضرورت برنامه ریزی لازم برای خانه مشارکت سلامت و جلوگیری از موازی کاری، لزوم فرهنگ سازی و مشارکت مردم در مقابله با کرونا و... پرداختند.

در ادامه کارگاه آموزشی روسا و کارشناسان خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستانها با محوریت تبیین شیوه نامه خانه مشارکت مردم در سلامت و کانون سلامت محلات، نحوه شبکه سازی و عضو گیری و استفاده از ظرفیت توان جامعه مدنی در مقابله با کرونا در محل سالن آموزش و توانمندسازی پژوهشگران دانشگاه برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز