آیا واقعا بعد از تزریق واکسن کرونا باید پرهیز غذایی کرد؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۵:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۱۹
آیا واقعا بعد از تزریق واکسن کرونا باید پرهیز غذایی کرد؟
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه همیشه سوال می‌شود که آیا افرادی که واکسن کرونا تزریق می‌کنند احتیاج دارد به علت تداخل دارویی داروهایشان را متوقف کنند، تصریح کرد: این افراد باید تمام داروهایی که پزشک تجویز کرده را باید ادامه دهند.

به گزارش برنا؛ علیرضا محمودی راد در مورد پرهیز غذایی بعد از تزریق واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن کرونا هیچ گونه پرهیز دارویی یا غذایی ندارد و افرادی که تحت نظر پزشک به صورت روزانه در حال مصرف دارو هستند، می‌توانند بدون نگرانی این واکسن را تزریق کنند.

این متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه همیشه سوال می‌شود که آیا افرادی که واکسن کرونا تزریق می‌کنند احتیاج دارد به علت تداخل دارویی داروهایشان را متوقف کنند، تصریح کرد: این افراد باید تمام داروهایی که پزشک تجویز کرده را ادامه دهند.

محمودی راد اظهار کرد: واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا نیاز امروز جوامع است و هیچ فردی نباید دغدغه عوارض آن را داشته باشد.

وی افزود: همانگونه که نباید از درمان بیماری‌ها به دلیل ترس از عوارض آن دوری کرد، در مورد تزریق واکسن کرونا نیز نباید این ترس را داشت.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با اشاره به اینکه پس از انجام واکسیناسیون افراد می توانند مانند شرایط معمول فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: اگر علائم پس از تزریق واکسن در فردی طولانی مدت شد و بیش از دو  یا سه روز طول بکشد، افراد حتما به پزشک مراجعه کنند.

 

نظر شما