معاون پشتیبانی و نیروی انسانی آبفار خراسان جنوبی خبر داد

آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیش از ۱۲۶ هزار مشترک دارد

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۳:۲۶:۱۳
کد خبر: ۴۲۳۰۳۵
آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیش از ۱۲۶ هزار مشترک دارد
معاون پشتیبانی و نیروی انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، گفت: مشترکین زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی 126 هزار و 209 مشترک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند،‌ احمد دانشی پور ظهر امروز در دیدار مدیران صنعت آب استان با امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی صرفه‌جو هستند، اظهار داشت:‌ قیمت هر مترمکعب آب در آب و فاضلاب روستایی 2 هزار و 294 تومان است.

وی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در شبکه‌های روستایی زیاد است، افزود: یک‌هزار و 800 کیلومتر لوله فرسوده در حوزه آب و فاضلاب روستایی وجود دارد.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی آبفار خراسان جنوبی مشترکین زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی را 126 هزار و 209 مشترک اعلام کرد و گفت: از این میزان 116 هزار و 77 مشترک  خانگی هستند.

وی به 907 آبادی بالای 20 خانوار در استان اشاره و تصریح کرد:‌ از این میزان 539 آبادی مشکل تامین آب ندارند و 175 آبادی با تنش آبی مواجه‌اند.

دانشی پور با اشاره به اینکه متاسفانه در 36 آبادی استان شبکه‌های آبرسانی راکد شده است، گفت: همچنین 157 آبادی فاقد شبکه آبرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه 193 روستا با بحران آبی مواجه‌اند، اظهار داشت:‌ قیمت تمام شده هر مترمکعب آب به طور متوسط 8 هزار و 600 تومان است که در سال جاری به 9 هزار تومان افزایش یافته است.

دانشی پور با بیان اینکه در اعتبارات سال جاری بالغ بر 350 میلیارد تومان به مجتمع‌های روستایی اختصاص داده شده است، افزود:‌ سهمیه مازاد خراسان جنوبی نیز بالغ بر 17 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز