فرماندار زیرکوه:

مدیریت مصرف آب از دغدغه های مهم مردم و مسئولان باشد

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۴:۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۳۰۸۷
مدیریت مصرف آب از دغدغه های مهم مردم و مسئولان باشد
فرماندار زیرکوه به مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: باید مدیریت مصرف آب از دغدغه های مهم مردم و مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت‌الله خانزاده در جلسه شورای اداری شهرستان زیرکوه، اظهار داشت:  یک سری شاخصه‌هایی وجود دارد که به عنوان زنگ خطری برای ما قلمداد می‌شود و عدم توجه به این پارامترها می‌تواند مشکلات بسیاری به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس اطلاعات مرکز آمار سالانه یک‌میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت ایران به سن 24 سالگی می‌رسند که عمده آنها تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: بنابراین طی پنج تا 10  سال آینده جمعیت بیکاران تحصیل کرده بسیار زیاد می شود.

خانزاده با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در حوزه کشاورزی که محور توسعه است توفیقاتی داشته باشیم باید به سمت ارتقاء بهره‌وری، مدیریت منابع آب و خاک و استفاده از دانش و تکنولوژی‌های کارآمد حرکت کنیم و اظهار کرد: اگر با شرایط حال حاضر عضو سازمان تجارت جهانی شویم بیش از نیمی از مشاغل خود را از دست خواهیم داد.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: توجه به اهداف کلان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از خواسته‌های جدی و مستمر ما از مسئولان شهرستان است و همه دستگاه‌های اجرایی باید گزارش اقدامات خود برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

خانزاده مدیریت منابع آب را از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانست و گفت: در نیم قرن گذشته سطح آب‌های زیرزمینی حدود 60 متر افت کرده است و با این شرایط اگر پیش رود، طی 15 سال آینده مجموع مناطق شرقی کشور منطقه سوخته و خالی از سکنه است.

وی با اشاره با اینکه بیش از 90 درصد آب استحصالی زیرکوه در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: همه موظف هستیم با فرهنگ‌سازی به سمتی حرکت کرد که فرهنگ مصرف و الگوی مصرف را نهادینه کنیم.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار در حوزه جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و اجرای آبیاری تحت فشار در شهرستان زیرکوه هزینه شده است، افزود: این یک قدم بسیار مثبت در راستای بهینه‌سازی الگوی مصرف و جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی است.

خانزاده صندوق توسعه کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات مثبت عنوان کرد و گفت: این صندوق سال گذشته کمتر از یک‌میلیارد تومان سپرده داشت اما در حال حاضر این سپرده به بیش از 3 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه ملی در شهرستان خواستار توجه به اختصاص اعتبار برای بیمارستان حاجی‌آباد و پروژه آبرسانی آهنگران شد و گفت: پروژه آبرسانی آهنگران و قاینات با 300 کیلومتر شبکه و 101 میلیارد تومان برآورد اعتبار، تمام مطالعات آن آغاز و به اتمام رسیده اما از ردیف پروژه‌های وزارت نیرو حذف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز