معاون بهره برداری اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

بدهکاری ۳۶۲ دستگاه دولتی به اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۲۳:۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۳۰۵۱۶
بدهکاری ۳۶۲ دستگاه دولتی به اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی
معاون بهره برداری اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از بدهکاری 362 دستگاه دولتی به اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین پرویز بخشی پور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار داشت: 362 دستگاه در خراسان جنوبی بابت استفاده از زمین های اوقافی و پرداخت نکردن اجاره یا تغییر کاربری بدهی دارند.

وی ادامه داد: در مجموع 3 میلیون و 780 هزار متر مربع مساحت زمین های واگذار شده به بخش دولتی است که از این وسعت پذیره 2 میلیون و 750 هزار هکتار دریافت نشده و مبلغ بدهی دستگاه ها از این محل هنوز مشخص نیست و نیاز به کارشناسی دارد.

معاون بهره برداری اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امور حقوقی اوقاف و امور خیریه استان پیگیر وصول بدهی این اداره ها است، اما برخی پاسخگو نیستند در حالی که این کار رعایت نشدن حق موقوفه است و با این وجود برخی به نوعی مالک بنای وقفی شده و حتی آن را از کاربری خارج کرده اند.

بخشی پور بازوان اجرایی اوقاف را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: نمی توان با این دستگاه ها برخورد کرد، موضوعات دارای ابهام و سوال از وصول نشدن بدهی ها زیاد و توان اوقاف و امور خیریه برای تعیین میزان بدهی و وصول آن پایین است.

وی گفت: برخی اداره ها برای پرداخت بدهی با اوقاف و امور خیریه همکاری نمی کنند بنابراین بر اساس نیت واقف عمل نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما