سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای خبر داد

واگذاری فدارسیون جهانی مریبان مسابقات زورخانه‌ای تفیسا به ایران

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۳۳۶۰۲
واگذاری فدارسیون جهانی مریبان مسابقات زورخانه‌ای تفیسا به ایران
سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: با توجه با اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستگاه ورزش زورخانه‌ای است، فدارسیون جهانی مریبان مسابقات زورخانه‌ای تفیسا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، علی دادگر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران خواستگاه ورزش زورخانه‌ای است، فدارسیون جهانی مریبان مسابقات جهانی زورخانه‌ای تفیسا خواهد بود.

وی افزود: مسابقات جهانی زورخانه‌ای تفیسا در جاگارتای اندونزی همزمان با نیمه مهرماه در اندونزی برگزار خواهد شد.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد: از سوی فدراسیون جهانی از کشورهای عضو دعوت به عمل آمده و از ایران نیز یک تیم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

دادگر با اشاره به اینکه آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی تاکنون ابلاغ نشده است، تصریح کرد: تا 15 روز آینده آخرین قوانین و مقررات فدراسیون ابلاغ خواهد شد و ایران براساس این مقررات در رقابت‌های جهانی شرکت خواهد کرد.

وی یادآور شد: در مسابقات جهانی، کشورهای آذربایجان، تاحیکستان، بلاروس و روسیه رقیبان سختی برای ایران هستند و البته ایران نیز در برخی رشته‌های ورزشی از این کشورها جلو است.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد: خواستگاه رشته ورزش‌های پهلوانی ایران است و فدراسیون بین‌المللی نیز به وظیفه خود در راستای شناساندن این رشته ورزشی به سایر کشورها به خوبی عمل کرده است.

دادگر به استعدادهای خراسان جنوبی در این رشته ورزشی اشاره کرد و افزود: استان‌های مطرح چون کرمان، یزد و کرمانشاه در این رشته سرآمد و فعال هستند و خراسان جنوبی نیز در مقایسه با جمعیت زورخانه‌های بسیاری داشته و مردم و خیران نیز بسیار از این رشته استقبال می‌کنند.

وی افزود: این استان جزو رتبه های اول ایران از نظر سخت‌افزای و قهرمانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز