رئیس هیئت امنای امامزادگان فردوس:

۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به احداث زائرسرای امامزدادگان فردوس اختصاص یافت

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۸:۵۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۸۹۶۶
۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به احداث زائرسرای امامزدادگان فردوس اختصاص یافت
رئیس هیئت امنای امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم شهرستان فردوس از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به احداث زائرسرای این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا،اسماعیل یعقوب‌زاده داشت: احداث زائرسرایی در شأن زائرین امام هشتم از دغدغه‌های هیئت امناء امازادگان شهرستان فردوس بوده است و در سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به فردوس کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

زائرسرای جدید با 50 غرفه احداث می‌شود

وی گفت: این زائرسرا شامل 50 غرفه خواهد بود که برای تأمین اعتبارات آن با چندین سفر که به اتفاق مسئولان شهرستان به تهران داشتیم، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قول پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را داد.

رئیس هیئت امنای امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم شهرستان فردوس اضافه کرد: در حال حاضر نقشه این زائر سرا آماده شده است و در حال گرفتن مجوزهای لازم از اداره‌های ذیربط هستیم و با ارائه نقشه در تهران بلافاصله تسهیلات مذکور در اختیار ما قرار خواهد گرفت و باز پرداخت آن نیز از محل درآمد زائرسرا خواهد بود.

وی تأکید کرد: قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر عبور مسافران و زائرانی از 7 استان جنوبی کشور به مقصد مشهدالرضا، موجب شده سالانه این شهرستان پذیرای میلیونها مسافر باشد.

امکانات پاسخگوی سیل مسافران و زائران امامزادگان نیست

وی افزود: اغلب این مسافران برای استراحت، امامزدادگان سیدمحمد و سیدابراهیم را انتخاب می‌کنند که امکانات رفاهی موجود، پاسخگوی سیل مسافران به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی نیست.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال 40 هزار مسافر برای استراحت و اطراق به این مکان مراجعه کردند افزود: به دلیل کمبود امکانات به خصوص زائرسرا، فقط 10 هزار نفر از این تعداد را توانستیم اسکان دهیم.

وی از مرمت 19 غرفه زائرسرای سنتی امامزادگان فردوس خبر داد و اضافه کرد: در 20 ماهه گذشته در بخش عمرانی بهسازی سرویسهای بهداشتی، بهسازی صحن، احداث 6 غرفه جدید در دو بازوی امامزادگان و نماکاری آجر، اقدامات مهمی است که با اعتبار یک میلیارد و 420 میلیون ریال انجام شده است.

یعقوب‌زاده با اشاره به اینکه ماهانه 80 میلیون ریال صرف هزینه‌های جاری مانند حقوق پرسنل رسمی، آب، برق، گاز، تلفن و مراسمهای فرهنگی و مذهبی این مکان مقدس می‌شود عنوان کرد: سال گذشته از محل نذورات داخل ضریح یک میلیارد و 80 میلیون ریال و امسال نیز تا اول مهرماه 720 میلیون ریال درآمد این امامزدادگان بوده است.

به زودی ایستگاه برداشت آب تصفیه شده احداث می‌شود

وی افزود: در 20 ماهه گذشته یک میلیارد و 600 میلیون ریال جمع هزینه‌های ما در این امامزادگان بوده است و با رایزنی با رئیس سازمان اوقاف کشورموفق شدیم یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیزاعتبار برای این مکان مقدس بگیریم.

یعقوب‌زاده اظهار داشت: با کمک یکی از خیران مبلغ 400 میلیون ریال برای راه‌اندازی ایستگاه برداشت آب تصفیه شده در جوار این امامزدادگان اختصاص داده شده است و به زودی این ایستگاه صلواتی احداث می‌شود تا مجاوران و زائران بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز