رئیس مجمع نمایندگان مجلس خراسان جنوبی:

بیمه‌ها برای مدیریت منابع در حوزه سلامت تجمیع شوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۰۶۸
بیمه‌ها برای مدیریت منابع در حوزه سلامت تجمیع شوند
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان خراسان جنوبی گفت: برای یکپارچه شدن و برنامه‌ریزی بهتر در حوزه سلامت باید بیمه‌ها با هم تجمیع شوند چرا که تجمیع بیمه‌ها گام مؤثری برای مدیریت منابع در حوزه سلامت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا امیرحسنخانی صبح امروز در نشست تخصصی با مدیرکل و مدیران اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تحول سلامت برگ زرینی است که باید برای تداوم آن برنامه‌ریزی و منابع لازم را در اختیار بیمه‌ها گذاشت.

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، آیسک و بشرویه در ادامه به برنامه تجمیع بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: برای یکپارچه‌شدن و برنامه‌ریزی بهتر در حوزه سلامت باید بیمه‌ها با هم تجمیع شوند چرا که تجمیع بیمه‌ها گام مؤثری برای مدیریت منابع در حوزه سلامت است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه تجمیع بیمه‌ها پیگیریهای لازم را در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.

افزایش 44 درصدی تعرفه‌ها یکی از چالشهای طرح تحول سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل طی سه ساله اخیر عنوان کرد: در حال حاضر 72 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

حسین خوبان افزود: در اجرای طرح تحول سلامت با چالشهای متعددی روبرو شدیم که از مهمترین این چالشها می‌توان به کمبود منابع سازمان و نحوه مدیریت منابع موجود و همچنین افزایش 44 درصدی تعرفه‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: توسعه طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر که این موضوع باعث کنترل تقاضا می‌شود و ایجاد منابع پایدار برای حل مشکلات بیمه‌ای متعدد موجود و همچنین توانمندسازی مردم از جمله راههای برون رفت از  چالشهای موجود می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز