رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

نخستین همایش استانی طرح همای سلامت در خراسان جنوبی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۳:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۱۸۹
نخستین همایش استانی طرح همای سلامت پیش از ظهر امروز در خراسان جنوبی برگزار شد که در این همایش ۱۰۰ طرح برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، زهرا فرازی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی طرح همای سلامت (فراخوان طرحهای ابتکاری در زمینه ارتقای سلامت) اظهار داشت: همه ساله برنامه‌های مختلفی در جهت ارتقای سلامت و روان دانش آموزان به خصوص در هفته بهداشت روان در مدارس سطح استان  توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشتر این فعالیتها حالت نمادین دارد و به قصد ایجاد حساسیت برای دانش آموزان، معلم و جامعه است تا همانگونه که انسان به سلامت جسم اهمیت می‌دهد به سلامت روان نیز اهمیت دهد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: پدافند طرح همای سلامت در محورهای مختلفی از جمله راهکارها، شیوه‌ها، خلاقیتها، نوآوریهای معلمان برای افزایش نشاط دانش آموزان و همچنین روشهای تقویت باورهای دینی و مذهبی است.

فرازی تصریح کرد: نزدیک 500 طرح به دبیرخانه همای سلامت ارسال شده است و با بررسیها و داوریهای انجام شده در سطح استان در مجموع 100 طرح مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ محدودیتهای منابع مالی همه این طرحها چاپ نشده است اما نمونه‌ای از این طرحها در کتاب همای سلامت چاپ شده و به تمام مدارس سطح استان ارسال خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با اجرایی شدن این طرحها گامی برای ارتقا سلامت روان دانش آموزان برداریم.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از فاکتورهای مؤثر در ارتقا سلامت روان، جذاب کردن و با نشاط کردن محیط آموزشگاه و مدرسه است.

فرازی اظهار داشت: همچنین مدارسی وجود دارند که دارای کادر خلاقی هستند و طرحهای جالبی اجرا می‌کنند و محیط های زیبایی در مدارس ایجاد می‌کنند که هر قدم ما می‌تواند گامی برای ارتقای سلامت روان دانش آموزان باشد.

 

نظر شما