برپایی دو موکب بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کاظمین

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۸:۳۴:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۷۶۰
برپایی دو موکب بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کاظمین
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برپایی دو موکب بهداشتی درمانی این دانشگاه در ایام اربعین در شهر کاظمین عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مهدی زنگویی گفت: در این موکب‌ها ۲۵ نفر از همکاران متشکل از پزشک، دندانپزشک، پرستار، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، تکنسین دارویی و نیروی خدماتی به ارائه مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی به زائرین ایرانی و غیرایرانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اولین دانشگاهی هستیم که در کاظمین اقدام به برپایی موکب می‌کند، گفت: اعزام همکاران به کاظمین اواخر هفته گذشته و به صورت زمینی انجام شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعالیت 10 روزه این کاروان خبر داد و افزود: فعالیت‌های این گروه از ۲۵ آبان ماه یعنی چند روز مانده به اربعین آغاز و تا ۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.

زنگویی با اشاره به همکاری ستاد اربعین خراسان جنوبی، بسیج جامعه پزشکی و بیمارستان‌های بوعلی و تأمین اجتماعی در تأمین نیرو، ملزومات مصرفی، دارویی و تجهیزانی با دانشگاه گفت: اقلام مورد نیاز امروز بارگیری شده است که پس از انتقال به مرز از آنجا به دو موکب بهداشتی درمانی دانشگاه در کاظمین منتقل می‌شود.

وی با اعلام اینکه برپایی موکب‌ها بیشتر در شهرهای نجف و کربلا صورت می‌گیرد، اظهارکرد: ستاد اربعین خراسان جنوبی امسال اقدام به برپایی ۱۴ موکب در شهر کاظمین کرده است.

زنگویی با اعلام آمادگی دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائرین اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تجاربی که امسال از انجام این حرکت ارزنده بدست می‌آوریم، شاهد تداوم برپایی موکب‌های بهداشتی درمانی در شهرهای مذهبی کشورعراق و در مسیر زائرین حسینی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز