مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی:

گلخانه حامی با مساحت ۴ هزار مترمربع در زندان بیرجند افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۸:۴۰:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۷۶۶
گلخانه حامی با مساحت ۴ هزار مترمربع در زندان بیرجند افتتاح شد
پروژه گلخانه بنیاد تعاون زندانیان (حامی) با مساحت ۴ هزار متر مربع با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در زندان مرکزی شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد تاجدار  در مراسم افتتاح پروژه گلخانه حامی در زندان مرکزی بیرجند اظهار داشت: گلخانه هیدروپنیک با مساحت 4 هزار مترمربع با 650 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 200 متر مربع از این گلخانه مربوط به تولید خیار سبز است افزود: همچنین یک هزار و 800 مترمربع از این گلخانه مربوط به تولید گوجه فرنگی است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این گلخانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسیده است بیان کرد: همچنین این پروژه برای 20 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

تاجدار تصریح کرد: بنیاد تعاون یک مجموعه خودگردان است و از درآمدهای خود بنیاد تعاون سرمایه‌گذاری شده و پروژه‌هایی افتتاح می‌شود و طبق ضوابط و مقررات در راستای  انجام خدماتی از قبیل اشتغال، حرفه آموزی و غیره به وجود آمده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل بازدارنده جرم و جنایت در جامعه ایجاد اشتغال، حرفه‌آموزی، کار درمانی، روان درمانی و آموزشهای اخلاقی و مذهبی مددجویان است و فعالیت در این زمینه باعث تغییر و تثبیت شخصیت آنها شده و به تبع آن جرم کمتر و مددجویان آماده بازگشت سعادتمندانه به جامعه و آغوش خانواده می‌شوند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده یادآور شد: سال گذشته فاز یک پروژه مزرعه پرورش شترمرغ به بهره‌ برداری رسید و فاز دوم این مجموعه نیز با ظرفیت بیشتر اجرا خواهد شد.

تاجدار با اشاره به اینکه خدمات خودرویی حامی از پروژههای سال گذشته است که اجرا شده است اظهار داشت: غرفه صنایع دستی برای فروش محصولات زندانیان در بازارچه ابوذر نیز امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به دیگر کارگاههای بنیاد تعاون زندانیان که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی زندانیان به وجود آمده است افزود: احداث کارگاه نساجی، احداث کارگاه خیاطی (تولید انواع لباسهای بیمارستان و لباسهای شهرداری) احداث کارگاه چاپ سیلک، کارگاه معرق، کارگاه جوشکاری و کارگاه بلوک زنی از جمله فعالیتهای این بنیاد برای اشتغال زندانیان است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی گفت: همچنین کارگاه تولید کفش در زندان فردوس، کارگاه قالیبافی، کارگاه جاروبافی، مرغداری گوشتی، استخر پرورش ماهی قزل آلا، پرورش دام و شتر و احداث باغ پسته در زندان فردوس از دیگر اقدامات انجام شده بنیاد تعاون زندانیان است.

تاجدار با اشاره به میزان اشتغال در زندان بیان کرد: میزان اشتغال در زندان در سال گذشته 844 نفر بوده است و در 6 ماهه امسال نیز  878 نفر است که 360 میلیون تومان حقوق به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از سال 92 تا 94 نیز مبلغ 180 میلیون تومان عیدی به خانواده مددجویان پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز