مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبرداد:

رشد ۱۰۵ درصدی عملکرد فنی و حرفه‌ای طبس طی امسال

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۴۲۸۹
رشد ۱۰۵ درصدی عملکرد فنی و حرفه‌ای طبس طی امسال
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 274 هزار و 273 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند که با توجه به تعداد پیش‌بینی شده مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس 105 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین خوش‌آیند امروز (سوم اسفند ماه) در نشست معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به کارکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای اظهارکرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی افزود: از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی از علم، فن و هنر است و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا نموده و مضمونی توسعه‌ای دارد.

خوش‌آیند در ادامه با اشاره به عملکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان طبس گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 274 هزار و 273 نفر ساعت معادل 2012 نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند که با توجه به تعداد پیش‌بینی شده مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس 105 درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خواستار رفع برخی از مشکلات از جمله بدهی‌های مرکز در حال ساخت خواهران به شهرداری و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای رفع این موارد شد.

حسن کامرانی‌فر، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس نیز به طرح توانمندسازی روستاییان اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که بر تحقق سهم‌بری عادلانه عوامل، در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آن‌ها در ایجاد ارزش، به‌ویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه تدوین شده است.

وی ادامه داد: گسترش عدالت اجتماعی در مناطق روستایی، عشایری، کمتر توسعه‌یافته، مرزی و محروم کشور و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و گسترش پدیده حاشیه‌نشینی شهرها، تحقق پیشرفت فرهنگی- اجتماعی با ارتقای کیفیت جمعیت، افزایش نشاط و اصلاح سبک زندگی و تربیت جمعیت مطابق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت در مناطق هدف از دیگر اهداف این طرح بوده است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس اضافه کرد: همچنین تحقق پیشرفت اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال و افزایش نرخ بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی روستاییان و تحقق توسعه پایدار زیست محیطی از طریق حفظ و استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور از جمله اهداف طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار است.

کامرانی‌فر گفت: در اجرای پروژه توانمندسازی روستاییان در شهرستان طبس از ابتدای امسال تاکنون 74 هزار و 634 نفر ساعت آموزش مهارتی برگزار و 399 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

سید مهدی طلائی‌مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و معادن به ویژه آموزش‌های مورد نیاز در بخش معدن، تربیت نیروی انسانی ماهر را موجب توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال دانست.

وی با اشاره به کارکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان از فعالیت‌های انجام گرفته تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز