در شش ماهه امسال برگزار شد:

شرکت سه هزار و ۴۵۶ نفر در دوره های آموزشی کمک های اولیه هلال احمر

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۰:۲۸
کد خبر: ۹۰۱۷۹۵
شرکت سه هزار و ۴۵۶ نفر در دوره های آموزشی کمک های اولیه هلال احمر
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۹ دوره آموزشی کمکهای اولیه برای شش هزار و ۱۰۰ نفر برگزار شده است، افزود: در شش ماهه امسال هم ۱۵۵ دوره آموزش برای سه هزار و ۴۵۶ شرکت کننده برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مسلم حسینی، معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان با اشاره به اهمیت آموزش های همگانی برای کاهش آثار حوادث بیان کرد: در حال حاضر آموزش های عمومی و همگانی به صورت کمکهای اولیه ۲۲ ساعته حضوری و برای افراد بالای ۱۵ سال در همه شعب هلال احمر استان برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۹ دوره آموزشی کمکهای اولیه برای شش هزار و ۱۰۰ نفر برگزار شده است، افزود: در شش ماهه امسال هم  ۱۵۵  دوره آموزش برای سه هزار و ۴۵۶ شرکت کننده برگزار شده است.

حسینی با اشاره به دوره مهارت های داوطلبی بیان کرد: این دوره ۴۰ ساعته و نیمه حضوری بوده که در بین  اعضای جوانان و داوطلبان برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیازسنجی ها و  آگاهی ضعیف شهروندان در برخورد با حوادثی مانند سیل و زلزله، دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات تعریف شده است.

حسینی با بیان اینکه در دوره اول این ‌آموزش ها، مربیان با مراجعه به درب منازل موارد لازم را ارائه می کردند، اظهار کرد: در دوره دوم هم این آموزش ها به گروه های خاص معطوف و به صورت حضوری و ۸ ساعته ارائه شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۷۵ دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات برای هزار و ۷۳۱ شرکت کننده برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین این آموزش ها در شش ماهه نخست سال جاری برای ۴۴۹ نفر در قالب ۱۹ دوره برگزار شده است، افزود: نحوه پناه گیری در حوادثی مانند سیل و زلزله، نقاط امن منزل، خروج اضطراری ایمن، کاهش خطرات سازه ای و غیر سازه ای در زلزله از جمله محورهای این آموزش ها بوده است.

حسینی با اشاره به دوره های مبتنی بر نیاز محلی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۰۳ دوره برای ۱۰ هزار علاقه مند و در سال جاری برای چهار هزار و ۷۱۳ نفر برگزار شده است. 

وی بیان کرد: آموزش های همگانی هلال احمر در قالب هایی مانند انتشار بروشور های آموزشی، ارسال پیامک، طرح جمعه ایمان ایمنی در حاشیه نماز جمعه ها و برگزاری مسابقات آموزشی در بستر فضای مجازی ارائه می شود.

حسینی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۹۲ هزار و ۸۹۴ نفر - مورد آموزش همگانی در قالب های مختلف ارائه شده است. 

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۷ برنامه با ۲۸۰ دقیقه و در شش ماهه سال جاری ۱۳ برنامه آموزشی  به تعداد ۲۸۴ دقیقه از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شده است.

حسینی با بیان اینکه تا پایان سال جاری دو هزار و ۸۰۰ سرباز از پادگان محمد رسول الله (ص) و پادگان ۰۴ دوره های امداد و نجات هلال احمر را بگذرانند، افزود: تاکنون این آموزش ها برای ۶۳۰ نفر ارائه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز