رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار خبرداد:

خراسان جنوبی،پایلوت اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۰:۰۸:۱۶
کد خبر: ۹۲۲۷۷۲
خراسان جنوبی،پایلوت اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور
امامدادی بیان کرد: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوی اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور معطوف شد که هدف از آن شناسایی مزیت های این حوزه، توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی و اتصال به بازار با استفاده از همه شیوه های موجود می باشد که خراسان جنوبی یکی از استانهای پایلوت اجرای طرح در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، همایش ارائه توانمندی ها و ظرفیت های زنان در حوزه مشاغل خانگی با محوریت اتحادیه زنان کارگر شهرستان طبس با حضور رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر کشور، امام جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مردم فردوس،طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران و مسئولین شهرستان طبس برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شریف شهرستانهای فردوس، طبس، بشرویه و سرایان به فعالیت بیش از پیش زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: شهرستان طبس رتبه سوم در جذب اعتبارات اشتغال روستایی را دارد که باید به ظرفیت های شهرستان نگاه ویژه وجود داشته باشد.

 امیرحسنخانی خواستار راه اندازی فروشگاه و بازار دائمی عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در شهرستان طبس شده که باید مورد توجه مسئولین استانی و شهرستانی قرار گیرد.

در این همایش رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به آسیب شناسی که در حوزه مشاغل خانگی طی سالهای گذشته صورت گرفته، سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوی اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور معطوف شد که هدف از آن شناسایی مزیت های این حوزه، توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی و اتصال به بازار با استفاده از همه شیوه های موجود می باشد که خراسان جنوبی یکی از استانهای پایلوت اجرای طرح در کشور است.

امامدادی ادامه داد: 48درصد زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار هستند.وی ادامه داد: ما به دنبال آموزشهای کپسولی و کوتاه مدت هستیم که ظرف مدت یک ماه انجام شده و متقاضی آموزش لازم را در کوتاه ترین زمان فرا بگیرد که آموزشهای کارآفرینی، مدیریت مالی ، مباحث مالیاتی و ... جزو اولویت ها می باشد.

رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توجه ویژه به برندسازی تاکید کرد و گفت: برندسازی یک ضرورت برای فعالیت های اقتصادی محسوب می شود که باید در طی اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی با هدایت جهاددانشگاهی انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز