حسن رمضانی خبرداد:

برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی / ۲۰۵ غرفه از ۳۰ استان کشور

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۹:۳۷
کد خبر: ۹۲۹۷۸۸
برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی /  ۲۰۵ غرفه از ۳۰ استان کشور
رمضانی با بیان اینکه مردم استان با استقبالشان ثبات نمایشگاه سراسری را رقم زدند گفت: 13 آبان ماه با حضور 30 استان 95 غرفه بومی استان، 65 غرفه از سایر استان ها،43 غرفه دستگاه های اجرایی و فقط شهرستان بیرجند با 40 غرفه، شرکت خواهند کرد که مجموعا 205 غرفه است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با موضوع چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار شد. 

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از نمایشگاه ملی و هنرهای سنتی در بیرجند خبرداد و عنوان کرد: این نمایشگاه جایگاه خوبی در سطح کشور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ثنوات گذشته تنها سازمان میراث مجوز نمایشگاه منطقه ای و محله ای می داد افزود: با تلاش معاونت صنایع دستی استان در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی این نمایشگاه صنایع دستی سراسری جایگاه خوبی دارد.

 

از 31 استان در کشور فقط 14 استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی دارند

 

وی با تاکید بر اینکه از 31 استان در کشور فقط 14 استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی را دارند یادآورشد: همین موضوع نشان دهنده توانایی های بالای استان در حوزه معرفی صنایع دستی استان و فروش خوب صنایع دستی است.

رمضانی با بیان اینکه مردم استان با استقبالشان ثبات نمایشگاه سراسری را رقم زدند گفت: 13 آبان ماه با حضور 30 استان 95 غرفه بومی استان، 65 غرفه از سایر استان ها،43 غرفه دستگاه های اجرایی و فقط شهرستان بیرجند با 40 غرفه، شرکت خواهند کرد که مجموعا 205 غرفه است.

مدیرکل میراث فرهنگی یادآورشد: برخی از استان ها همچون یزد رشته موتابی و قلم زنی را به صورت ورک شاپ کارگاه برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی، امور عشایری، دانشگاه هنر، کمیته امداد، اتحادیه صنایع دستی و جهادکشاورزی و سازمان زندانها در این نمایشگاه سراسری شرکت خواهند کرد ادامه داد: چهارمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی امسال رشد 100 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه 11 میلیارد ریال فروش داشتیم گفت: امسال باتوجه به افزایش 100درصدی غرفه ها انتظار داریم فروش صنایع دستی دو برابر شود اما نباید شرایط اقتصادی مردم را نادیده بگیریم. رمضانی خاطرنشان کرد: امسال 6 سیاه چادر از 3 استان لرستان، گلستان،  خراسان شمالی و خراسان جنوبی در نمایشگاه سراسری صنایع دستی برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبرداد: از ردیف اعتباری کمک های فنی اعتباری اداره کل میراث فرهنگی توانست 2 میلیارد و 800 میلیون تومان جذب کنیم و با همکاری بانک انصار مقررشد دو برابر این مبلغ توسط بانک به صنعتگران تسهیلات کم بهره 10 درصدی پرداخت کنیم و تاکنون 60 طرح به بانک معرفی شده است.

غرفه ویژه بسته بندی / به زودی مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محل خیرآباد

 

عباس زاده معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از غرفه ویژه بسته بندی خبرداد و عنوان کرد: دومین نشست تخصصی بسته بندی را با همکاری سایر استان ها در مجتمع ایثار و محل اسکان صنعتگران برگزاری شد. وی دغدغه بازار را یکی از مهمترین مشکلات صنعتگران صنایع دستی است افزود: اگر حمایت های معتمدیان استاندار، و پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نبود این نمایشگاه در اسفندماه برگزار می شد.

وی رغبت مردم بیرجند مبنی براینکه خانه های قدیمی تبدیل به کارگاه های صنایع دستی شود گفت: به زودی مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در محل خیرآباد و هیئت ابولفضلی بیرجند برپا خواهد شد. 

عباس زاده افزود: با توجه به گوهرهای فراوانی که در تمامی شهرستان ها وجود دارد و شهرخوسف به شهر مله بافی و خور به شهر گوهرتراشی ثبت ملی شده است. وی با اشاره به اینکه 7 هزار صنعتگر تاکنون در استان سامانه کشوری ثبت شده است عنوان کرد: از این تعداد آمارکمی بیمه شده اند که حدود 120 نفر هستند. عباس زاده یادآورشد: سال گذشته خراسان جنوبی 55 سهمیه بیمه داشتیم و امسال به 120 نفر بیمه شده افزایش داشته است.

 

 

 

نظر شما