دبیر سمن حافظان میراث تون استان:

اولین جشنواره قصه های بومی و محلی فردوس برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۱:۳۷:۲۰
کد خبر: ۹۳۱۳۶۹
اولین جشنواره قصه های بومی و محلی فردوس برگزار می شود
طاهره ارغشی بیان کرد: یکی از اهداف برگزرای این مراسم شناسایی و معرفی ظرفیت های ادبی شهرستان، توجه به نیازها و موضوعات فرهنگی شهرستان از طریق ظرفیت هنر داستان و قصه، معرفی داستان به عنوان گونه ای موثر در ایجاد جریان فرهنگی مطلوب و معرفی آداب، سنن و حفظ اصالت های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، طاهره ارغشی دبیر سمن حافظان میراث تون استان در گفتگو با برنا از برگزاری اولین جشنواره «قصه های بومی و محلی به همت سازمان مردم نهاد حافظان میراث تون و با همکاری اداره کتابخانه ها، شهرداری شهرستان، و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس خبرداد و بیان کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت های ادبی شهرستان، توجه به نیازها و موضوعات فرهنگی شهرستان از طریق ظرفیت هنر داستان و قصه، معرفی داستان به عنوان گونه ای موثر در ایجاد جریان فرهنگی مطلوب و معرفی آداب، سنن و حفظ اصالت های فرهنگی است.

دبیر سمن حافظان میراث تون افزود: هر کس با زبان و لهجه خود، بهتر، شیرین‌تر و آسانتر می‌تواند با دیگران ارتباط ایجاد کند و به انتقال پیام موثر مبادرت ورزد.گویش و یا لهجه زمانی که وارد قصه می‌شود، می‌تواند بسیار موثر و نقش پررنگی در آموزش برای مخاطبان داشته باشد.

طاهره ارغشی یادآورشد:این جشنواره با هدف توسعه وترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان، آشنایی کودکان و نوجوانان با بُن مایه های فرهنگ بومی، ادبیات شفاهی و مکتوب و درنهایت توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی است.

وی آخرین مهلت آثار را 23 آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: اختتامییه 27 آذر ماه در موزه مردم شناسی شهرستان فردوس با برنامه های شاد برگزار می شود.

ارغشی  خاطرنشان کرد: علاقمندان باید آثار خود را به کتابخانه قائم شهرستان فردوس ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز