پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود:

یادواره ۶۴ شهید ورزشکار با محوریت شهید بصیری پور

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۷:۱۲:۲۷
کد خبر: ۹۵۰۵۷۴
یادواره ۶۴ شهید ورزشکار با محوریت شهید بصیری پور
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یان کرد: این یادواره با محوریت نخستین شهید مدافع حرم شهید مرتضی بصیری‌پور در مجتمع فرهنگی ورزشی علوی بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ظهر امروز نشست خبری برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان خراسان جنوبی با حضور حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

حسن عزیزی با بیان اینکه خراسان جنوبی 64 شهید ورزشکار را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است گفت: این یادواره با محوریت نخستین شهید مدافع حرم شهید مرتضی بصیری‌پور در مجتمع فرهنگی ورزشی علوی بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ترویج فرهنگ هویت ناب اسلامی، پایداری ملی، وحدت و انسجام اسلامی و اشاعه فرهنگ امیدواری به جامعه و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله اهداف مهم این یادواره دانست.

عزیزی با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه یادواره‌ها زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است ادامه داد: قهرمانی بدون معنویت و اخلاق جایگاهی در نظام اسلامی ندارد. 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان موتور محرکی در نظام نقش دارد تصریح کرد: باید با برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مقابله با هجمه فرهنگی در جنگ نرم دشمن از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است افزود: در تمام وصایای شهدا سه وجه مشترک شامل تبعیت از امام (ره) و مقام معظم رهبری و ولایت‌پذیری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از ارزش‌های الهی و اسلامی وجود داشت.

عزیزی با تاکید بر اینکه ما نیز بر این سه اصل باید تاکید کنیم گفت: برای برگزاری این یادواره از ظرفیت و کمک تمام دستگاه‌ها استفاده و چهار جلسه نیز در این راستا برگزار شده است.

وی شعار یادواره امسال را "شهادت سیمای جوانمردان در آیین بندگی" عنوان و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 36 مورد سرکشی و دیدار با خانواده شهدای ورزشکار نیز انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدای ورزشکار 3.2 درصد از شهدای کل استان را تشکیل می‌دهند افزود: از این تعداد 55 شهید در دوران دفاع مقدس، 2 شهید از شهدای انقلاب و 6 شهید شهدای مبارزه با اشرار و یک شهید نیز شهدای مدافع حرم هستند.

عزیزی تعداد شهدای جوان بین سن 18 تا 35 سال را 56 نفر اعلام و بیان کرد: شهدای نوجوان بین سن 12 تا 18 سال نیز 7 نفر و شهدای نونهال یک نفر بودند.

 

 

نظر شما