شناسایی ۳۰ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در استان!

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۱۵۵۹
شناسایی ۳۰ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در استان!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: یافت نشدن ویروس کرونای انگلیسی از نظر آزمایشگاهی به معنای عدم احتمال وجود آن در استان نیست.

به گزارش برنا؛ مهدی قلیان با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ مورد مثبت کرونای انگلیسی از نظر آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشته‌ایم، گفت: وقتی ویروسی گردش کشوری پیدا می‌کند و با توجه به اینکه مشهد یک شهر زیارتی است، امکان اینکه  ویروس منتقل شود و در مشهد نیز مشاهده شود، تعجب برانگیز نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونای انگلیسی گفت: حدود ۵۰ کیت تشخیص کرونای انگلیسی، پنج شنبه شب گذشته به خراسان رضوی تعلق گرفته است و در مرحله بعدی توزیع این کیت‌ها نیز دوباره به استان ما تعدادی کیت تحویل داده می‌شود.

تست کرونای تشخیص نوع ژنوم انگلیسی، یک تست دیده‌وری است؛ به این معنا که تشخیص می‌دهد بروز بیماری از چه نوع کرونایی است؛ بنابراین درمان، رویکرد پیشگیری و مراقبت آن با انواع دیگر کرونا تفاوتی ندارد و صرفا هدف استفاده از این کیت این است که متوجه شویم آیا این بیماری در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد یا خیر.

قلیان در خصوص تفاوت کرونای انگلیسی و چینی توضیح داد: واگیری کرونای انگلیسی به میزان ۷۰ درصد بیشتر از واگیری کرونای چینی است و افراد زیر ۲۰ سال را هم درگیر می‌کند؛ بنابراین افراد جوان و نوجوان باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با اشاره به این نکته که اگر تمامی مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را همچنان رعایت کنند، ممکن است موج چهارم خفیفی را طی کنیم، خاطرنشان کرد: آثاری از افزایش مختصر در شیوع بیماری دیده می‌شود، اما نشانی از موج چهارم را هنوز نداریم.

با رعایت پروتکل‌های اجتماعی در سطح جامعه، تمامی سازمان‌ها و نهادهای اداری و دولتی، مطمئنا شدت بیماری می‌تواند کمتر باشد.

قلیان با بیان اینکه تمامی پروتکل‌ها و محدودیت‌های ایام عید بر اساس رنگ‌بندی تعیین می‌شود، بیان کرد. اگر مشهد قرمز یا نارنجی باشد، سفر به شهر ممنوع خواهد شد.

در حال حاضر مشهد زرد است،  سفر از شهر زرد به زرد مانعی ندارد و فقط محدودیت ترافیک از ۹ شب و محدودیت شغلی مختص سطح  شغلی چهار،  از جمله شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را همچنان خواهیم داشت.

 

 

نظر شما