آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 11 اردیبهشت ماه اعلام شد.

به گزارش برنا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در حوزه بستری و سرپایی در حال معالجه هستند.

دکتر شاپور بدیعی روز شنبه افزود: هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند و بقیه در منزل و یا نقاهتگاه مراقبت می شوند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۰۰ نفر به صورت سرپایی و در منزل داروی "رمدسیویر"، و حدود هزار نفر "فاویپیراویر"، دیگر داروی ویژه کرونا را دریافت کرده و تحت مراقبت هستند.

وی ادامه داد: این تعداد جدا از بیمارانی هستند که دارای علائم خفیف کرونا بوده و در منزل تحت مراقبت بوده و قرنطینه را رعایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحویل داروی "رمدسیویر و فاویپیراویر" به بیماران سرپایی کرونایی و مراقبت از آنان در منزل و یا نقاهتگاه خارج از فضای بیمارستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، کمک بزرگی در راستای کاهش بار اضافی به بیمارستانها به شمار می رود.

وی ادامه داد: بدین طریق علاوه بر اینکه فشار کمتری به کادر درمان وارد می شود، از خطر  آلودگی بیماران در محیط های بیمارستانی نیز کاسته می شود.

دکتر بدیعی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده و با فعال شدن همه بیمارستانها در بحث بیماران کرونایی، خوشبختانه فرآیند درمان در مشهد و استان خراسان رضوی با توجه به خیز چهارم کرونا اکنون در شرایط ثبات است.

وی از همکاری همه بیمارستانهای خصوصی، بیمارستانهای تامین اجتماعی و ناجا در امر کمک به درمان بیماران کرونایی قدردانی کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج چهارم کرونا سرعت انتقال و تعداد مبتلایان نسبت به سه موج قبلی خیلی بیشتر است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۰۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده است.  

در این مدت، ۱۹ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۷ نفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز