مقابله با قاچاق کالا و ارز الزامی برای جهش تولید

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۶:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۵
مقابله با قاچاق کالا و ارز الزامی برای جهش تولید
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی مقابله با قاچاق کالا و ارز را الزامی برای جهش تولید دانست و گفت: تساهل و تسامح در برخورد با قاچاق کالا و ارز باعث می شود منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید محقق نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی در کمیسیون نظارت بر‌ مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان با سه مقوله سوخت، دام، گندم و آرد مواجه هستیم که برنامه‌ریزی گسترده امسال دشمنان بر قاچاق گندم و آرد می باشد.

حیاتی افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت فرمانداران یک ماه فرصت دارند به مردم در روستاهای گازرسانی شده اطلاع رسانی کنند تا گاز کشی خود را انجام دهند و سهمیه سوخت آنان حذف شود.

وی تصریح کرد: برخی از خانوارها در این روستاها بضاعت مالی کافی برای گازکشی ندارند که باید به کمک نهادهای حمایتی و یا اعطای تسهیلات این امر تحقق یابد.

حیاتی افزود: خواستار راه اندازی نمایندگی اموال تملیکی در استان می باشیم تا مردم استان به دلیل رفت و آمد به مشهد برای پیگیری کالاهای قاچاق دچار مشکل نشوند.

وی مطرح کرد: بعد از ارسال حکم تعزیرات به کمیسیون ماده ۵۰ استان برای بررسی کالاهای قاچاق گرفته شده این کمیسیون و اموال تملیکی باید حداکثر ظرف یک هفته موضوع را بررسی و اعلام کنند تا مردم گرفتار در پروسه های اداری نشوند.

حیاتی اشاره داشت: انبارهای در انتظار تایید و غیرفعال از لیست خارج شوند و اگر فردی خواستار فعالیت در این حوزه بود با داشتن ساز و کار قانونی به اداره صمت استان مراجعه کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ازدحام مردم در مرکز استان و شهرستان ها پلاک گذاری ادوات کشاورزی را به بخش ها و دهستان ها ببرد.

حیاتی یادآور شد: اجرای طرح ممنوعیت عرضه کالاهای فاقد شناسه در حوزه لوازم خانگی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد که باید پیگیری و اجرا شود.

حیاتی همچنین بر ممنوعیت حمل دام های فاقد پلاک گذاری و برخورد با عرضه پوشاک فاقد شناسه تاکید کرد و خبر داد: امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز ایست و بازرسی فعالی در دشت مستقر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز