افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در بجنورد به ۹۹۹ نفر

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۶:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۶۱۴۸
افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در بجنورد به ۹۹۹ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مردم در تعطیلات عید سعید فطر به هیچ عنوان سفر نروند زیرا این اقدام باعث خواهد شد تعداد مبتلایان استان رشد بیشتری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی گفت: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه مردم استان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کنند خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید تصور کرد شرایط عادی است لذا اگر تا هفته آتی وضعیت به همین شکل ادامه یابد محدودیت‌های شدیدتری در استان اعمال خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه در خانه ماندن بهترین راه کار مبارزه با کروناست گفت: اگر از تعطیلات پیش رو به درستی استفاده کنیم و مردم در خانه بمانند می‌توانیم به قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا امید بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر سوم خرداد، 1904 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شامل 884 نفر بستری و 1020 نفر سرپایی می باشند و تعداد آمار فوتی ها نیز به 121 نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 999 نفر، شیروان 217 نفر، فاروج 118 نفر، مانه و سملقان 185 نفر، جاجرم 55 نفر، گرمه 34 نفر، راز و جرگلان 119 نفر و اسفراین 177 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 700 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 2525 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 155 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

نظر شما